Senaste nytt

Alternativ till Flying Blue?

thsred

Medlem
Jag undrar om det är någon som vet något bra alternativ till Flying Blue. Efter ett litet bråk över miles med deras kundtjänst där Air France lovade mig extra miles men Flying Blue vägrar så börjar jag överväga att byta kort. Tyvärr så åker jag mest med AirFrance/KLM, men jag blev lite less på deras arroganta attityd på kundtjänst.
 

thsred

Medlem
Egentligen så flyger jag ju inte så mycket med dem heller. Det är mer att AF har en trevlig premium economy. Men det blir kanske en resa vartannat år med Air France/KLM. Över lagt så är det egentligen mest star alliance som gäller och kanske så att jag ska gå över till oneworld istället. FB kortet är ju mer för att ha något att samla poäng på när jag reser med Skyteam.

Men som sagt, lite i affekt, så blev jag rent ut sagt förbannad på dem.
 

agehall

Medlem
Om du flyger så lite så spelar det nästan ingen roll vilket FFP du krediterar till. Det bästa vore nog att hitta något där poäng inte går ut så länge man har en aktivitet på kontot varje år.
 

thsred

Medlem
Efter lite "arga" mail om dålig kundservice (ca 3 turer) så har Flying Blue ändrat sig i milesfrågan. Så det var ju bra eftersom alternativen inte var så många...
 
Toppen