Senaste nytt

Radisson Blu Resort, Trysil - tolkar jag bokningsreglerna rätt?

lonewolf

Medlem
God helg till er alla!

Sitter just nu och har hittat ett toppen bra pris tycker jag för 3 nätter på Radisson Blu Resort i Trysil. Skulle gärna vilja bara kolla av med er här på BC att jag har tolkat allting rätt innan jag bokar.

Avbokningsregler
Avbokning fram till 6:00 PM lokal tid den mar 04 2012 = Ingen straffavgift
Vid sena avbokningar eller uteblivande debiteras 621.00 NOK

Garantiregler
6:00 PM preliminärbokning accepteras
Preliminära bokningar med kreditkort accepteras
Preliminärbokning med kontant deposition accepteras
Preliminärbokningar görs för resebyråer
Preliminärbokningar för företag accepteras
Depositionen för 1 natt/nätter skall betalas 1 dag/dagar före ankomst

Jag kan alltså boka nu direkt? Men kan avboka i morgon? Jag är nämligen inte helt säker ifall jag kan dra i väg men vill ändå boka för att säkerställa priset istället för att vänta. Och totalt landar vistelsen på 488 USD vilket borde bli cirka 9 000 Club Carlson poäng?

Tänker jag korrekt? Tacksam för snabbt svar! Önskar er alla en toppen helg!
 
Använder du dig utav koden CARLSONF?

Ja du kan boka av imorgon.

Om du dock väljer att betala vid bokning, och få ej avbokningsbar rate så:

Jag får totala vistelsen till $95*3nätter=$285 eller 552NOKx3nätter=1656NOK
 

lonewolf

Medlem
Använder du dig utav koden CARLSONF?

Ja du kan boka av imorgon.

Om du dock väljer att betala vid bokning, och få ej avbokningsbar rate så:

Jag får totala vistelsen till $95*3nätter=$285 eller 552NOKx3nätter=1656NOK

Använder mig inte av CARLSONF. Vågar inte! :) 3 000 SEK landade på cirka med avbeställningsmöjlighet, frukost och hela kittet. Är riktigt nöjd och så blir det trippel points.
 

mry

Medlem
Du har inte gulkort och ska vara där en weekend eller?

Går ju att få det för 420 kr natten om man bokar 4 nätter...
 

lonewolf

Medlem
Du har inte gulkort och ska vara där en weekend eller?

Går ju att få det för 420 kr natten om man bokar 4 nätter...

Är Club Carlson Gold Elite. Landade på 3 000 SEK för fyra nätter. Då bör jag få runt 10 000 poäng i och med att jag bokade ONLINE. Hur blir det med tripplingen av poängen som Club Carlson kör med?
 

mry

Medlem
Är Club Carlson Gold Elite. Landade på 3 000 SEK för fyra nätter. Då bör jag få runt 10 000 poäng i och med att jag bokade ONLINE. Hur blir det med tripplingen av poängen som Club Carlson kör med?

Är det en weekend har du koder för att boka två nätter och få den sista av dem gratis samt boka 4 nätter och få de två sista gratis på hemsidan. Fungerade inte de?

tre gånger poängen ska man väl få. jag vet dock inte om man får 50% extra som man får för att man är Gold Elite ovanpå det...
 

lonewolf

Medlem
Är det en weekend har du koder för att boka två nätter och få den sista av dem gratis samt boka 4 nätter och få de två sista gratis på hemsidan. Fungerade inte de?

tre gånger poängen ska man väl få. jag vet dock inte om man får 50% extra som man får för att man är Gold Elite ovanpå det...

Bokade via hemsidan fyra nätter. Men betalar för alla. Men blir det då 30 000 poäng jag får?
 

Ubbe

Medlem
Använde du 4-4 2 så syns fulla priset när du tittar på bokningen men du betalar bara för 2 nätter när väl det är dags att betala.
Bra deal tycker jag. Förmodligen blir du uppgraderad också.
 

lonewolf

Medlem
Använde du 4-4 2 så syns fulla priset när du tittar på bokningen men du betalar bara för 2 nätter när väl det är dags att betala.
Bra deal tycker jag. Förmodligen blir du uppgraderad också.

Pris: Stay 3 Nights & Save 10%-Deluxe Room

Rumskostnad
sö kr621.00 NOK
må kr621.00 NOK
ti kr621.00 NOK
on kr891.00 NOK

Total beräknad kostnad
för 1 rum kr2,754.00 NOK
 

mry

Medlem
Använde du 4-4 2 så syns fulla priset när du tittar på bokningen men du betalar bara för 2 nätter när väl det är dags att betala.
Bra deal tycker jag. Förmodligen blir du uppgraderad också.

Frö mig syns priset direkt om man tittar i rätt kolumn..

Pris: Stay 3 Nights & Save 10%-Deluxe Room

Rumskostnad
sö kr621.00 NOK
må kr621.00 NOK
ti kr621.00 NOK
on kr891.00 NOK

Total beräknad kostnad
för 1 rum kr2,754.00 NOK

Det var alltså inte en weekend, deras definition på långweekend till det priset är onsdag eller torsdag till söndag resp måndag. En kort weekend, du betalar för en natt när du bor två är torsdag eller fredag till lördag respektive söndag.

Alltså kan du inte använda det erbjudandet :(
 
Toppen