Senaste nytt

Stockholm Bangkok med Stopover i Dubai på vägen hem.

fredrik996

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa Stockholm ARN/BMA
  2. Var är din destination? Bangkok
  3. När vill/behöver du resa ut? 25/26/27 December
  4. När vill/behöver du komma hem? Skulle gärna vara hemma Senast 12 Januari eller tidigt 13e Januari då jag avser jobba den 13e
  5. Hur länge vill du vara borta? Se ovan!
  6. Hur många personer som skall resa? 1 Personas
  7. I vilken kabinklass?
    • First
    • Business
    • Premium Economy
    • Economy
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Öppen för förslag
  9. Vad är din budget? (per person) Någonstans mellan 10-18.000 Beroende på om man får åka Business eller Economy
  10. Vad är det viktigaste för dig?Inga långa stopp på Massor av timmar och 3 stopovers max. Kommer gärna fram i rimlig tid.
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Jag vill vara i Dubai 5 eller 6 Januari och hem därifrån till Stockholm tidigast morgonen den 11e Januari och gärna hemma Senast kvällen den 12.
  12. Verkar ju som att det går att Resa med emirates Från Sockholm. men då är det bara att slanta upp? Kanske till och med är det enda alternativet om man vill resa i rimlig tid?
  13. Eller finns det nån här inne som har bra ide på hur jag ska hitta denna resa?
 

Miljon3

Medlem
Emirates som jag Ska åka med och har erfarenheter av har en riktigt jobbig ankomst till dubai om man ska flyga vidare. Det och att 777 som trafikerar Stockholm har angle Lie-flat. Annars kan du flyga etihad men då blir stoppet i dubai jobbigare(2 tim med bil).
 

fredrik996

Medlem
Har hittat vettiga priser med Air Berlin på alla Legs men jag kan inte boka det som en och samma biljett, så har nån tips vart jag kan vända mig för att boka denna resa?

Dom verkar inte heller gå att boka var för sig :(

24dec utresa 1915 från ARN med Air Berlin flight: AB8109-AB7494-AB4026 ankommer BKK kl 1815 25dec
5Jan BKK-Dubai Flight AB4019+AB4192
11Jan hemresa från Dubai med Air Berlin 2330 AB4191-AB7495-AB8102
 

agehall

Medlem
Bump :) Någon som har kreativa förslag på lösningar?

Lite sent nu, men hsh. Din fråga var lite rörig - du hade många prioriteringar på alternativ där det inte är multiple choice...

Har hittat vettiga priser med Air Berlin på alla Legs men jag kan inte boka det som en och samma biljett, så har nån tips vart jag kan vända mig för att boka denna resa?

Dom verkar inte heller gå att boka var för sig :(

24dec utresa 1915 från ARN med Air Berlin flight: AB8109-AB7494-AB4026 ankommer BKK kl 1815 25dec
5Jan BKK-Dubai Flight AB4019+AB4192
11Jan hemresa från Dubai med Air Berlin 2330 AB4191-AB7495-AB8102

De där flighterna går väl inte via Dubai!? AirBerlin ägs ju av Ethiad och deras flighter går via Abu Dhabi. Visserligen nära Dubai (ca 2h med taxi ojmr) men inte Dubai. Om du vill boka det skulle jag satsa på att boka via Ethiad's hemsida och boka flighterna som de riktiga flighterna, dvs inte som codeshare.
 

fredrik996

Medlem
Så sant att de inte går via Dubai @agehall Men dom flyger in till Abu Dhabi sen är det buss på 1.15 därifrån in till Dubai.
Hade ganska snäva villkor på resan så de fick bli en resebyrå som sydde ihop det till mig under 15papp.

Bokade i alla fall till slut den jag hittat.
Kunde inte boka varken via Etihad eller Air Berlins hemsida.
Funkade bra då ja måste jobba på Måndagen hemma.

Kan i alla fall säga att Etihad 777-300 med 3-4-3 i seating var inte kul att resa med mellan Abu Dhabi och Bangkok.
Air Berlin var i alla fall riktigt positivt med mina SAS ögon i Economy.
 
Toppen