Senaste nytt

oneworld adds more benefits for its most frequent flyers

Senator

Moderator
Notera väldigt viktiga detaljer gällande BA:

The elite tier members now benefit from priority baggage delivery when travelling in any cabin class with Oneworld member airlines anywhere in the world.

Note though that British Airways has opted out of this benefit, so only elite members of the carrier’s own Executive Club scheme, or those travelling in premium classes with BA will be guaranteed the service.


Källa: Business Traveller
Oneworld adds new benefits for elite tier members - Business Traveller
 

Jonas C

Medlem
Har inte denna förmån redan funnits sedan tidigare? Jag fick prioritybagage när jag flög Finnair och JAL i vintras som TopBonus Gold.
 

AABack2ARN

Medlem
Det tycker jag var svagt av BA. Hur skall det fungera i praktiken. Är det så att man helt enkelt inte får priority taggar om man checkar in med BA utan status i Executive Club och inte flyger premiumkabin?

För när det kommer till leveransen av baggage (där priority ändå inte fungerar så ofta) kan de väl knappast skilja ut baggage som inte.

Så om man checkar in med BA i ekonomi och flyger premiumkabin med AA och har status med AA skulle man inte få taggar?

Snacka om förvillande :(
 

agehall

Medlem
Jacobs artikel antydde att det även fanns nyheter för OWE. Så i realiteten är det alltså en harmonisering där OWS får förmåner som bara OWE hade tidigare? Det var ju rätt värdelöst.
 

henrik l

Medlem
Vill minnas att en extra väska, alternativt mera vikt, har bara gällt Emeralds förut. Lounge accessen är ju oförändrad.
 
Toppen