Senaste nytt

Aegean Miles&Bonus ny webbsida samt Together account

Dr. Miles

Expert
Aegean Airlines har nyligen uppgraderat webbsidan för Miles & Bonus och nu finns det möjlighet att registrera Together account om man är Silver eller Gold medlem.
Aegean Miles&Bonus skrev:
As a Silver or Gold member you may activate a Together account and add up to 5 members, regardless of their tier. All the award miles earned by each member will be automatically transferred to your common account, letting you make full use of the collective balance. At the same time, all the members of the account will continue to receive their personal tier miles in order to be eligible for tier upgrade or retain.
Activation of the Together account is quick and easy. Simply log-in to your Miles+Bonus account and select “Activate Together account” from the navigation list of your account menu. You will automatically be assigned as the Head of the Together account and you will have the opportunity to invite 1 to 5 members. As a Head, you will be exclusively responsible for the administration of the account. Immediately after the Together creation process, your Together ID and Password will be sent to your e-mail address.

Just nu verkar det finnas någon bugg på deras webbsida då jag får felmeddelande när jag försöker att aktivera Together account.
**The Together account cannot be created. Please update your profile and try again after.
Det säger att jag måste uppdatera min profil men det finns ingen inställning där jag kan ändra min profil. "My account" visar bara kontouppgifter men det går inte ändra något där. :confused:
Screenshot20141127_1.png
 
Jag var in nyss och jag misstänker att man måste börja med att bjuda in personer till sitt together account via "Send together invitation". Tydligen måste dessa personer också vara medlemmar i A3, när de sedan accepterar sin inbjudan kan man nog aktivera det via "Activate together account"
 

Dr. Miles

Expert
Jag var in nyss och jag misstänker att man måste börja med att bjuda in personer till sitt together account via "Send together invitation". Tydligen måste dessa personer också vara medlemmar i A3, när de sedan accepterar sin inbjudan kan man nog aktivera det via "Activate together account"
Nej, det verkar inte fungera så heller.
När jag skickar Together invitation, får jag sånt här felmeddelande.
Together invitation
Result: There is no active Together account
 

Jonas C

Medlem
Nej, det verkar inte fungera så heller.
När jag skickar Together invitation, får jag sånt här felmeddelande.
Det kanske är bäst att avvakta några veckor då alla funktioner i nya Miles&Bonus inte finns med på hemsidan. Exempelvis upgrade vouchers och möjligheten att köpa miles står inte med ännu. Likaså hittar inte jag var man kan efterregistrera poäng.
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag också fått ordning på Together Account.
Däremot mina Award miles har blivit 0 mile. :eek:
Hoppas att det är tillfälligt och de intjänade miles kommer tillbaka.
 

alex900

Medlem
Nu har jag också fått ordning på Together Account.
Däremot mina Award miles har blivit 0 mile. :eek:
Hoppas att det är tillfälligt och de intjänade miles kommer tillbaka.

Det kommer alltid att stå 0 miles på ditt konto, miles flyttas till ett nytt konto där de läggs ihop med de andra.
Därför är det viktigt att ha en korrekt email i profilen annars blir det svårt att logga in på det nya kontot.
 

dino_81

Medlem
Nu har jag också fått ordning på Together Account.
Däremot mina Award miles har blivit 0 mile. :eek:
Hoppas att det är tillfälligt och de intjänade miles kommer tillbaka.

Det kommer alltid att stå 0 miles på ditt konto, miles flyttas till ett nytt konto där de läggs ihop med de andra.
Därför är det viktigt att ha en korrekt email i profilen annars blir det svårt att logga in på det nya kontot.

Nu har även jag fått ordning på detta. Skapat ett Together-konto och bjudit in sambon. Var tvungen att använda versaler i hennes namn för att systemet skulle känna igen hennes account vid inbjudningen. Medlemsnummer och pinkod kommer till den e-post man har angett i sin profil för det vanliga kontot. Även inbjudan om deltagande i någons Together-kontor skickas till angiven e-post.

På bägges enskilda konton "nollades" antalet award miles - dessa förflyttades till vårt gemensamma Together-konto.

Det kanske är bäst att avvakta några veckor då alla funktioner i nya Miles&Bonus inte finns med på hemsidan. Exempelvis upgrade vouchers och möjligheten att köpa miles står inte med ännu. Likaså hittar inte jag var man kan efterregistrera poäng.

Nu finns seat upgrades på kontot. Bokas endast per telefon (vet inte hur det var tidigare?).

Trots hårdare kvalificeringsregler känns Miles & Bonus fortfarande bra och jag tror att jag kommer att köra vidare på detta program. Kommer troligtvis inte att återkvalificera till EBG efter programmets "förbättringar"... ;)
 
Toppen