Senaste nytt

Qatar Airways utökar turtätheten till Stockholm och Köpenhamn

Jacob

Medlem
I samband med sommartidtabellen 2015 utökar Qatar Airways antal avgångar till Skandinavien. Linjen Doha-Köpenhamn utökas från 7 till 11 avgångar per vecka och linjen Doha-Stockholm utökas från 7 till 10 avgångar per vecka. Nyheten är att både Stockholm och Köpenhamn får en extra avgång vissa dagar i veckan med avgång tidig eftermiddag från Doha och…
 

Xilan

Medlem
1 februari 2015 är det väl som gäller, i praktiken 2 februari 2015 för ARN.
Nja, enligt airlineroute.net är det i samband med sommartid.

eff 30MAR15 Doha – Stockholm Increase from 7 to 10 weekly
QR169 DOH0130 – 0650ARN 788 236
QR167 DOH0825 – 1345ARN 788 x236
QR171 DOH1325 – 1850ARN 332 146

QR170 ARN1120 – 1810DOH 788 236
QR168 ARN1605 – 2255DOH 788 x236
QR172 ARN2225 – 0510+1DOH 332 146
 

Jacob

Medlem
30 mars är det jag läst och som övriga medier gått ut med. Jag väntar till det kommit något officiellt från Qatar Airways innan jag ev ändrar startdatum.
 

Kebalibre

Medlem
30 mars är det jag läst och som övriga medier gått ut med. Jag väntar till det kommit något officiellt från Qatar Airways innan jag ev ändrar startdatum.
Intressant. Min kontakt på QR som jag hörde det av igår och den GDS jag har framför mig bekräftar de datum jag nämnt.
 

Jacob

Medlem
Intressant. Min kontakt på QR som jag hörde det av igår och den GDS jag har framför mig bekräftar de datum jag nämnt.
Det är inget personligt på något sätt men med tanke på hur många som läser på våra förstasidor och nyhetsbrev funkar det inte att jobba med andrahandsinfo (eller ännu värre rykten och spekulationer). Vi försöker hålla oss till officiella och korrekta kanaler så långt det bara är möjligt. Sen hör vi förstås en massa saker också (och ser ett och annat i systemen ;)).

Jag har precis fått svar från en av Qatar Airways PR-personer, officiell och bekräftad info kommer på måndag.
 

EKCH

Medlem
Det är inget personligt på något sätt men med tanke på hur många som läser på våra förstasidor och nyhetsbrev funkar det inte att jobba med andrahandsinfo (eller ännu värre rykten och spekulationer). Vi försöker hålla oss till officiella och korrekta kanaler så långt det bara är möjligt. Sen hör vi förstås en massa saker också (och ser ett och annat i systemen ;)).

Jag har precis fått svar från en av Qatar Airways PR-personer, officiell och bekräftad info kommer på måndag.

At udvidelse er gældende fra d. 1. februar 2015 (2. februar for ARN) er bekræftet af QR HQ Doha over for deres b2b samarbejdspartenere i Skandinavien. Dette er ligeledes hvad QR har lagt i GDS i torsdag og jeg kan derfor med garanti siger at det er d. 1. februar som er gældende.

Schedule for flyvninger ændres en smule i forbindelse med overgangen til sommerflyveplanen for 2015 d. 29 marts. I nedenstående artikel er tidstabel opdateret i forhold til både før og efter d. 29. marts 2015:
Qatar Airways udvider København til 11 ugentlige flyvninger - CPHTraveller.dk
 

flying

Medlem
At udvidelse er gældende fra d. 1. februar 2015 (2. februar for ARN) er bekræftet af QR HQ Doha over for deres b2b samarbejdspartenere i Skandinavien. Dette er ligeledes hvad QR har lagt i GDS i torsdag og jeg kan derfor med garanti siger at det er d. 1. februar som er gældende.

Schedule for flyvninger ændres en smule i forbindelse med overgangen til sommerflyveplanen for 2015 d. 29 marts. I nedenstående artikel er tidstabel opdateret i forhold til både før og efter d. 29. marts 2015:
Qatar Airways udvider København til 11 ugentlige flyvninger - CPHTraveller.dk

Perfekt da vet jag att min bekraftade bokning pa QR 163 i Feb varken ar ett rykte eller spekulationer... @VonMögen ibland ar det bra att halla pa hanen for att slippa QR's elandiga A330 al'a SAS slip'n slide
 
Toppen