Senaste nytt

[Business Class] Tokyo-Europa T/R, Turkish Airlines, 2-för-1 från 7.800 SEK per person inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Turkish Airlines Valentine kampanj för år 2015.
Man måste boka minst för 2 personer för att få det priset. Angivna priser är per person.
Ping till @m10 och @minatoku. :)

[Business Class] Tokyo-Europa T/R, Turkish Airlines, från 7.800 SEK per person inkl. skatter

TYO-Europa T/R
Flygbolag: Turkish Airlines (TK)
Kabinklass: Business
Bokningsklass: J
Fare basis: JLOVECN1
Pris: 70.000 JPY + skatter ca 53.700 JPY, totalt ca 7.800 SEK inkl. skatter per person när man bokar minst för 2 personer
Min/Max stay: 4 dagar / 14 dagar
Boka senast: 2015-FEB-15
Gäller för utresa: mellan 2015-FEB-09 och 2015-FEB-15
Stopover: 2 fria stopover i Istanbul är tillåtna
Byte: 1 byte i Istanbul per riktning är tillåten
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Nej
Ändring: Nej
Specialrabatter: följande rabatter gäller ej via online bokning.
  • 25% rabatt från baspriset för människor med funktionshinder.
  • 40% rabatt från baspriset för Turkisk veteran.
Routing: Tokyo-(TK)-Istanbul-(TK)-TK destinationer i Europa

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

Turkish Airlines nya Business class på Boeing 777-300ER eller på vissa Airbus A330.
(Kabinbild är från Airbus A330. På Boeing B777-300ER är 2-3-2 konfiguration)
turkish_ist-bkk_02-jpg.13676

turkish_ist-bkk_08-jpg.13677

(Foto: Dr. Miles)

Poängintjäning:
Turkish Airlines J klass ger:
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
Det går fortfarande inte att boka på Turkish Airlines webbsida av någon anledning. :confused:
Däremot går det att söka priserna på ITA Matrix. Obs, Turkish Airlines kör Married segments.

Prisexempel:
Screenshot20141121_1.png
 

PYRZ

Medlem

Dr. Miles

Expert
Jag har ringt till Turkish Airlines (TK) kontor i Tokyo och har försökt att boka en resa för min släkt med denna fare. Resan består endast av Tokyo-Istanbul t/r.
Det visade sig att Married segments är inte bara för A-B-C men även för kombination av A-B tur o retur.

TK agenten kunde se tillgängligheten av J klass på utresan från Tokyo men inte på hemresan från Istanbul trots att jag kunde se minst 4 platser i J klass på båda flygningar (TK flyger till/från Tokyo double daily) på ExpertFlyer både i USA läger och i UK läge.
Jag bad agenten att kolla endast Istanbul->Tokyo enkel då kunde hon se platstillgänglighet i J klass men när hon sedan försökte att boka Tokyo-Istanbul-Tokyo då försvann J klass på Istanbul->Tokyo.
Jag bad henne att kolla andra datum inom 14 dagar från avresedatum men det fanns ingen plats i J klass på Istanbul->Tokyo.

Det är väldigt irriterande med Married segments. Det går inte att söka på det viset online. Man får helt enkelt fel platstillgänglighet t ex på ExpertFlyer eller ITA Matrix. :mad:

För övrigt, finns det även priser i Economy class (Bokningsklass P) som är 25.000 JPY + skatter&bränsletillägg per person och det var inga problem att hitta platser i P klass.
 
Toppen