Senaste nytt

Nytt transithotell i Doha med pool, spa och squashbanor

Jacob

Medlem
I veckan var det invigning av det nya transithotellet på nya flygplatsen i Doha, Hamad International Airport, beläget airside för passagerare som är i transit eller startar sin resa i Doha. Hotellet erbjuder superiorrum, deluxerum och executiverum som kan bokas för vistelser mellan 3 och 24 timmar. Men det kanske bästa av allt är Vitality Spa i hotellet,…
 
Hej, kommer att testa övernattning 27 -28 dec. Bokat resa med Qatar Airways till Bangkok, ankommer Doha 17.50 och mitt nästkommande flyg till Bangkok avgår 28 dec 08.35. Bokat superior rum och får betala ca 1.300SEK. Hotellet ligger airside så behöver inget visum. Då jag på Arlanda kommer att få bordingcard även för mitt flyg den 28 dec, så planerar jag att besöka loungen innan jag checkar in på hotellet, och även besöka loungen innan avgång den 28 dec.
 

PG

Medlem
Hej, kommer att testa övernattning 27 -28 dec. Bokat resa med Qatar Airways till Bangkok, ankommer Doha 17.50 och mitt nästkommande flyg till Bangkok avgår 28 dec 08.35. Bokat superior rum och får betala ca 1.300SEK. Hotellet ligger airside så behöver inget visum. Då jag på Arlanda kommer att få bordingcard även för mitt flyg den 28 dec, så planerar jag att besöka loungen innan jag checkar in på hotellet, och även besöka loungen innan avgång den 28 dec.

Har du inte en fri övernattning när du flyger med Qatar hela vägen?
 

Dr. Miles

Expert
Har du inte en fri övernattning när du flyger med Qatar hela vägen?
Det ska vara "tvingad" över 8 timmars layover i Doha för att kunna utnyttja fri övernattning/dagrum (STPC) från Qatar Airways.
Om man flyger till Bangkok från Stockholm så finns det flygningar som man hinner att byta inom 8 timmar då har man inte rätt tll STPC.
 

kexxcream

Medlem
Det ska vara "tvingad" över 8 timmars layover i Doha för att kunna utnyttja fri övernattning/dagrum (STPC) från Qatar Airways.
Om man flyger till Bangkok från Stockholm så finns det flygningar som man hinner att byta inom 8 timmar då har man inte rätt tll STPC.

Vilken rutt skulle man kunna tänka sig för att få till en "tvingad" 8 timmars layover?
 

ACervin

Medlem
Jag gillar både att duscha och spela squash, i omvänd ordning förstås. Det vill jag gärna prova. Konstigt att inte fler flygplatser erbjuder gym. Skulle vara ett väldigt bra sätt att tillbringa några timmars layover.
 
Toppen