Senaste nytt

Lounge på London Gatwick? Lufthansa till Frankfurt

Jag skall senare i februari åka med LH mellan LGW - FRA.
Kollade i forumets eminenta loungeguide men hittade tyvärr ingen träff för Gatwick. Jag har aldrig tidigare åkt från Gatwick, vad finns det för loungeutbud där?
 

Jacob

Medlem
Lufthansa använder No1 Traveller loungen som ligger i södra terminalen på Gatwick. Skulle besökt den i höstas men blev ändrade planer. Det ska vara en riktigt trevligt lounge, i synnerhet med tanke på att det är en tredjepartslounge.

Tillträde med business class biljett eller Star Alliance guldkort. Eller var det någon annat kort du tänkte använda för att få tillgång till lounge?
 
Tack för snabbt svar. Nej, jag kommer nyttja mitt EBG-kort så det blir säkert den du nämner. Är det alltför få Star Alliance-flighter från Gatwick med tanke på att man nyttjar en tredjepartslounge?
 

Senator

Moderator
Jacob, jag vill påstå att Gatwick är en BA hub, därmed per definition en stor verksamhet för OneWorld. Malev flyger t.ex. till Gatwick och inte LHR.
 

Jacob

Medlem
Jacob, jag vill påstå att Gatwick är en BA hub, därmed per definition en stor verksamhet för OneWorld. Malev flyger t.ex. till Gatwick och inte LHR.
Sant! BA har ju norra terminalen, men det är ändå en rätt begränsad verksamhet mot hur det var för tio år sedan då det var en BA-hubb i sann bemärkelse.

Av Star Alliance flygbolagen tror jag US Airways flyger från Gatwick och vill minnas att även Turkish Airlines har någon flygning.
 
Tack för tipset, har nyss kommit hem. Kan rekommendera denna lounge om man råkar hamna på LGW. Riktigt mysig atmosfär (loungekänsla på riktigt...) Loungen var näst intill helt tom en måndageftermiddag kl 16 trots många avgångar, bl a ett i praktiken fullbokat Luftahansaflyg till Frankfurt som vi åkte med.
 
Toppen