Senaste nytt

Kastrup bygger ut Terminal 2 nästa år

Kastrup satsar 130miljoner på att bygga ut Terminal 2 nästa år.
Københavns Lufthavn udvider for 130 millioner - Transport | www.business.dk

Jag hoppas snart att de kan fixa så att ankommande och avgående pax inte möts i Terminal 3....:rolleyes::rolleyes:
Vet inte om du var ironisk eller inte nu?

Något jag annars stör mig på redigt på t.ex. MAN är det korkade systemet där man inte får blanda passagerare. Det leder till att man måste gå i trappor och korridorer på alla möjliga konstiga sätt för att separera folk. Dessutom skapar det problem då man antingen måste säga åt ankommande att vänta, eller försena boarding, på vissa ställen där flödena korsar varandra vid gaten.

Skandinavien är väldigt mycket smidigare när man inte måste separera flödena utan alla bara går rakt in i terminalen.
 

Ricci

Medlem
Vet inte om du var ironisk eller inte nu?

Något jag annars stör mig på redigt på t.ex. MAN är det korkade systemet där man inte får blanda passagerare. Det leder till att man måste gå i trappor och korridorer på alla möjliga konstiga sätt för att separera folk. Dessutom skapar det problem då man antingen måste säga åt ankommande att vänta, eller försena boarding, på vissa ställen där flödena korsar varandra vid gaten.

Skandinavien är väldigt mycket smidigare när man inte måste separera flödena utan alla bara går rakt in i terminalen.
Lite ironi var det, men jag ser ett stort problem gällande Terminal 3 när du t ex kan ha fler hundra personer väntande på ankommande personer samtidigt som du har 3-4 USA och 1-2 Asien linjer som skall checka in.
När man sedan läser att Kastrup vill ta emot 40miljoner pax per år,så måste de göra åt något åt Terminal 3.
 

AABack2ARN

Medlem
Det som är lite dumt på CPH, tycker jag, är att nedgången till baggagebanden/utgången är mitt i T3. Om man hade haft nedgångar i pirerna hade man undvikit en del av krockarna. För idag är det helt klart rörigt runt B-piren.

Men den nackdelen väger ganska lätt om resultatet skulle bli som i London eller Manchester där man separeras in absurdum som ankommande/avresande passagerare.
 
Toppen