Senaste nytt

Köpenhamn - dåligt med barn

niksal

Medlem
Jag har flugit senaste året en del med min familj som inkluderar min son, nu ca 1,5 år. Mest har vi rest inom Norden, men även besökt Asien. Av alla flygfält vi besökt har CPH varit sämst då det gäller barn. I securityn finns ingen skild kö för barn, det har de flesta andra ställen haft. Vidare skall barnmat alltid överanalyseras, och då man har barnmat skall ena föräldern alltid kroppsvisiteras. "Random check" säger de, men 100% av 5 erfarenheter är inte random (statistikers kommentarer får utebli). Vidare har jag inte sett en lekhörba någonstans i allmänna områden.

Jag vill dock påpeka att de gånger jag rest med SAS har erfarenheten varit betydligt bättre med Fast Track och lekhörnan i loungen.

Så, nu fick jag ur mig det.

Niksal
 

Agö

Medlem
Jag har flugit senaste året en del med min familj som inkluderar min son, nu ca 1,5 år. Mest har vi rest inom Norden, men även besökt Asien. Av alla flygfält vi besökt har CPH varit sämst då det gäller barn. I securityn finns ingen skild kö för barn, det har de flesta andra ställen haft. Vidare skall barnmat alltid överanalyseras, och då man har barnmat skall ena föräldern alltid kroppsvisiteras. "Random check" säger de, men 100% av 5 erfarenheter är inte random (statistikers kommentarer får utebli). Vidare har jag inte sett en lekhörba någonstans i allmänna områden.

Jag vill dock påpeka att de gånger jag rest med SAS har erfarenheten varit betydligt bättre med Fast Track och lekhörnan i loungen.

Så, nu fick jag ur mig det.

Niksal
Lekhörna finns precis innan man når A-piren.

Se karta:

http://www.cph.dk/Documents/For rejsende/CASC/Transit-Area-Map.pdf
 
Jeg er ikke længere 100% up to date på legehjørne-situationen. Tidligere har der dog været flere legehjørner, bl.a. Et stort legehjørne dér hvor der i dag er champagnebar. (Kan sagtens være det ikke var præcis der, kan også være det var længere oppe mod C-fingeren)

Dengang var der også legehjørner i ankomsthallen, lige under skærmene på højre side af døren.

Ang. Familie baner i sikkerhedskontrollen, så mener jeg bestemt de findes længst ude i hver side, men muligvis er det kun efter behov. Men som du selv skriver gør fast tracken en kæmpe forskel. Tænk hvis man have prøvet den da man var lille....
 

MaBe

Medlem
Märkligt, vi blev insläppta i en särskild kö när vi kom med vår 1,5åring i barnvagnen. Eftersom vi inte flög Star alliance tog vi den vanliga säkerhetskontrollen och de brydde sig knappt om barnmat och vällingen.
 

niksal

Medlem
Vi har varit med om köer längre än till de elektroniska portarna. En vänlig fråga om det fanns en kö för barnfamiljer fick ett surt svar om att CPH Express endast är för VIP passagerare och barnfamiljer köar som alla andra. Igår tog det 10min att gå igenom några barnmatsburkar och därefter skulle ena föräldern på kroppsvisitering. Så är det alltid. Jag undrar varför faktumet att man har barnmat kräver extra koll av person?

Tack för tipsen om lekhörna. Med den tid securityn tar på CPH blir det oftast inte tid för lek innan boarding.
 
Vi har varit med om köer längre än till de elektroniska portarna.
Aaah okay! De køer jeg tænker på er først når man bliver fordelt ud til de forskellige metaldetektorer.

Btw. Jeg synes ikke køer ud forbi de elektroniske porte er unormalt, jeg har enkelt gang oplevet kø næsten helt ud til T3 afgangshallen(!).

Derudover kan vi hurtigt blive enige om at den almindelige sikkerhedskontrol er "speciel", de har til tider en lidt kedelig attitude og er ofte grundige med nogle mærkelige ting.
 
Toppen