Senaste nytt

SAS och Nextjet utökar samarbete

Jacob

Medlem
SAS och regionalflygbolaget Nextjet meddelade idag att de fördjupar sitt samarbete med ett codeshare avtal på Nextjets 11 flyglinjer till och från Stockholm och Köpenhamn. Det innebär att man kan köpa en genomgående biljett från Nexjets destinationer i Sverige och vidare ut i världen med SAS.

Passagerare som reser med en SAS business biljett får även tillgång till fast track och lounge vid resa med Nextjet. Det framgår inte om detta även omfattar SAS Eurobonus guldmedlemmar. Det framgår inte heller om man kommer kunna tjäna Eurobonuspoäng när man flyger med Nextjet.

Framförallt väntas det nya samarbetet bli en fördel för resenärer som reser till och från norra Sverige men det påverkar även boende i exempelvis Linköping där Nextjet till Köpenhamn blir ett mer attraktivt alternativ till KLMs Amsterdam-linje.

Källa: Pressrelease
 
Mycket bra! :)
Själv hoppas jag att man kan tjäna EB poäng även inom Nextjets inrikeslinjer så jag använder linjen till Vilhelmina från Arlanda när jag hälsar på släkten uppe i norr....
 

Jacob

Medlem
Jag har nu fått bekräftat av SAS att tillgång till lounge och fast track ges även till Eurobonus Guld vid resa med Nextjet, oavsett i vilken klass man reser eller vilken typ av biljett man har.

Man jobbar även på att få klart ett avtal som gör att man kan tjäna Eurobonuspoäng vid resa med Nextjet, men detta är ännu inte klart.
 

tourist

Medlem
Vet du om det har hänt något nytt vad gäller poäng (på Nextjetflighter bokade med SK nummer)? Nextjet finns ju inte med på EuroBonus-sidorna, men man kan ju alltid hoppas... ;)
 
Toppen