Senaste nytt

AMEX 2-4-1 inte bara för SAS-flighter snart?

joa

Medlem
Kanske old news, men när jag idag pratade med en i allmänt trött och ohjälpsam kvinna på SAS hintade hon om att det skulle komma ut inforamtion 1 November om att denna möjlighet inte bara skulle gälla SAS längre utan även andra bolag i alliansen.
Det var vad hon antydde utan att vilja säga det rakt ut.
Någon som vet om det är på G?
 

joa

Medlem
Aha.
Håller febrilt på att leta en vettig resa till USA i April/Maj/Juni nästa år för familjen. Har lite begränsat med poäng (160.000) och dessutom försvinner knappt 30.000 om en par dagar.

Vad tror ni om följande och vad kommer att hända?
Bokar en resa med tex United ToR till USA imorgon eller i alla fall innan en del poäng försvinner vid månadskiftet.
Nya AMEX 2-4-1 lanserar några dagar senare (kommer att gå på premium)
Min voucher trillar in lagom till årsavslutet i December (ligger på håret så jag får väl köpa ett presenkort på bolaget eller nåt om jag inte når upp i 150k :)
Kommer jag per automatik få två av biljetterna till reducerade poäng vilket jag förstår att man får på SAS idag när väl vouchern kommer?
 

flybob

Medlem
Aha.
Håller febrilt på att leta en vettig resa till USA i April/Maj/Juni nästa år för familjen. Har lite begränsat med poäng (160.000) och dessutom försvinner knappt 30.000 om en par dagar.

Vad tror ni om följande och vad kommer att hända?
Bokar en resa med tex United ToR till USA imorgon eller i alla fall innan en del poäng försvinner vid månadskiftet.
Nya AMEX 2-4-1 lanserar några dagar senare (kommer att gå på premium)
Min voucher trillar in lagom till årsavslutet i December (ligger på håret så jag får väl köpa ett presenkort på bolaget eller nåt om jag inte når upp i 150k :)
Kommer jag per automatik få två av biljetterna till reducerade poäng vilket jag förstår att man får på SAS idag när väl vouchern kommer?

Det spekuleras en del på forumet, men det är fortsatt lite oklart om vad som kommer att gälla i slutändan.

Nya Sas American Express Premium Card | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
Amex Platinum-innehavare hur resonerar ni nu när SAS Elite-kortet kommit? | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
 

joa

Medlem
Tack! Får ringa imorgon och se om man kan få några svar.
Känns ju surt om man bokar en resa imorgon med United och inte sedan får utnyttja nya 2-4-1.
Då skulle jag ju tjäna på att bli av med de 30.000 poängen och vänta några dagar och boka enligt de nya reglerna och sedan få 50% m.h.a. vouchern som kommer i December.....
 

Alf

Medlem
Aha.
Håller febrilt på att leta en vettig resa till USA i April/Maj/Juni nästa år för familjen. Har lite begränsat med poäng (160.000) och dessutom försvinner knappt 30.000 om en par dagar.

Vad tror ni om följande och vad kommer att hända?
Bokar en resa med tex United ToR till USA imorgon eller i alla fall innan en del poäng försvinner vid månadskiftet.
Nya AMEX 2-4-1 lanserar några dagar senare (kommer att gå på premium)
Min voucher trillar in lagom till årsavslutet i December (ligger på håret så jag får väl köpa ett presenkort på bolaget eller nåt om jag inte når upp i 150k :)
Kommer jag per automatik få två av biljetterna till reducerade poäng vilket jag förstår att man får på SAS idag när väl vouchern kommer?

Du skall nog inte vara för säker på att kunna nyttja 2-4-1 om du tänker använda den på en redan gjord bokning. Jag har en gång lyckats med detta en månad efter bokningen, det var tom i C till SFO. Men när jag skulle göra samma sak i somras fick jag svaret att jag måste lägga in vouchern 24 tim efter att jag gjort en bokning.
 

joa

Medlem
Dom sa idag att man inte kan nyttja en voucher efter en bokning är gjord. Varken om det är SAS eller annat bolag :-(
 

Stefan62

Medlem
Jag lyckades i förra veckan få voucher inlagd på en redan existerande bokning - inga problem!
 
Last edited:
Toppen