Senaste nytt

Snart kommer SAS nya långlinjer - vilka destinationer blir det?

HansO

Medlem
Är det inte dax snart för ett besked vart dom kommer att gå ?
Besked skulle kommit i september ?
Detta sa Eivind Roald i sommras:
Nya destinationer
När SAS delårsrapport presenterades i juni fanns en intressant kommentar i slutet av rapporten från SAS VD Rickard Gustafson ”Vi planerar nya direktlinjer från Oslo och Stockholm till Nordamerika och Asien, med start under hösten 2015″. Vi tog förstås chansen att fråga Eivind Roald om detta.
- Jag kan inte säga något mer om detta just nu mer än att det är väldigt konkret, ett beslut ska tas inom kort och vi har en förhoppning om att kunna berätta om de nya destinationerna i september. Så konkret är det, avslöjar han.

Någon som vet något ?
 

Ricci

Medlem
Med tanke på vad som är sagt tidigare om dessa nya linjer är att de skulle börja trafikeras hösten 2015 dvs till vinterprogramet som börjar om nästan exakt om 1år. Vilket gör att man snart måste börja sälja biljetter......:confused:
 

chazzie

Medlem
Det är mycket spännande, hoppas vi inte får något anti-klimax bara... Något i stil med en ny destination och ökad turtäthet eller något sådant, nej vi vill ha nya både i Asien och Nord/Sydamerika! :D
 

Senator

Moderator
Normalt så annonseras en ny linje som detta ofta ca 6 månader innan. I samma artikel (minns inte vart jag läste detta) så ligger ofta en investering i en ny linje på ca 100 MSEK. Ta inte ovan som fakta..

Med den logik dröjer det nog till våren 2015 innan vi vet något. Personligen tror jag att vi tittar på ett antal Nordamerikanska linjer då konkurrenterna från Mellanöstern gör att yielden till Asien sätts under press.

Titta på redaktionens presentation från lanseringen av Sola - Houston. Där finns en del information om affärsmarknaden mellan Skandinavien och Nordamerika.
 

chazzie

Medlem
Har vi någon statistik på slutdestination för flest pax från ARN,OSL,CPH förutom de långlinjer som har direktanslutning? Det bör ge ett bra underlag att spekulera vilt! :D
 
Toppen