Senaste nytt

Sommarbiljetter till USA

Totopez

Medlem
Har börjat fundera på en sommarsemester på västkusten (inte Götelaborg, utan den fina västkusten, långt bort i väst) med familjen.

När man kollar priser för resor ARN-SFO så finns det enormt hopp i priserna efter midsommar. Priserna hos nästan alla bolag går upp med minst 3000 kr för en ekonomibiljett om man åker efter den 20 juni, jämfört med innan.

Är det så att priser för den här perioden kommer att sjunka senare, eller är det extremt dyrt att åka till USA i den perioden? 5500 mot 8500 är en rätt saftig skillnad.

Och inga tips om businessbiljetter för bara 20 000 styck tack, jag är student och ska åka med mina två barn...
 

Dr. Miles

Expert
Enligt mina tidigare observationer, Economy class biljetter till USA under sommaren (speciellt efter midsommar) brukar gå upp rejält.
 

hallgren

Medlem
Jag letade efter samma resa för nu i somras och började kolla direkt hösten innan. För att göra svaret kort: några lågprisbiljetter dök aldrig upp. Det verkar inte vara särskilt svårt att fylla planen med turister under sommaren och därför finns sällan några bra kampanjer.
Vad vi gjorde var att istället titta på paketresor, med flyg ARN-SFO och hotell för de tre första nätterna. Då lyckades vi få ner priset en bit, men fortfarande inte till den nivå man kan hitta för resor under våren.

Vi landade på ca 30000 för flyg ARN-ORD-SFO-CPH-ARN och tre hotellnätter på helt ok hotell i SF, för 2 vuxna och 2 barn (8 och 11 år).

Kan man resa någon annan tid än under sommaren kan man spara ganska mycket pengar. När jag höll koll på priserna förra året verkade mars vara den absolut billigaste månaden.
 

Totopez

Medlem