Senaste nytt

Vi som ska beställa SAS EuroBonus Elite American Express kortet

Status
Stängd för vidare inlägg.
SAS nya SAS EuroBonus Elite American Express kortet passar mig perfekt:

- Vid 300.000kr spending får jag två 2-4-1 vouchers
- Jag kan använda vouchers på Star Alliance First Class
- 20.000 statusgrundande EuroBonus poäng ingår

Priset är 4 000kr per år men ovanstående features gör det lätt värt pengarna tycker jag. Gäller bara att öka intjäningen rejält nu men det ska väl gå att ordna. Vad tycker ni om det nya kortet?
 

jth

Medlem
Men det är ju invite-only, eller gäller inte det längre? Nu gissar jag dock att de kommer vara ganska frikostiga med "inbjudningar" i början, de säger väl inte nej till folk som vill betala 4000 kr :)
Speciellt de statusgrundande poängen är en bra twist, det blir ju billigare än att göra 2 st MR till Aten för samma poäng.
Jag får nog fundera på det lite, det beror på vad jag kommer ha för spending nästa år.
 

CharlieK

Medlem
Jag kommer definitivt att skaffa det. Är dock också intresserad om det endast går via invite eller om det går att söka?
 

mha321

Medlem
Även vanliga Permium Card ger ju tillgång till första klass :)

Statuspoängen ser jag som rätt ointressanta. Däremot att man kommer upp till 20 poäng igen på intjäningen kan man ju räkna på om det är värt det. Men dubbla vouchers känns definitivt som ett vinnande koncept!
 
Jag har precis talat med SAS American Express kundtjänst (som kund):

- Nya Elite kortet är inte invite-only och har aldrig varit det, alla har kunnat söka kortet.
- Befintliga 2-for-1 vouchers går inte att använda på Star Alliance, endast nya vouchers med det nya kortet.

Min intjäningsperiod på EuroBonus slutar sista November så jag väntar till 1:a December med att skaffa det nya kortet.
 

lillemannen

Medlem
Jag har precis talat med SAS American Express kundtjänst (som kund):

- Nya Elite kortet är inte invite-only och har aldrig varit det, alla har kunnat söka kortet.
- Befintliga 2-for-1 vouchers går inte att använda på Star Alliance, endast nya vouchers med det nya kortet.

Min intjäningsperiod på EuroBonus slutar sista November så jag väntar till 1:a December med att skaffa det nya kortet.

När kan man beställa detta kort? Är det from 1 nov?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen