Senaste nytt

SAS-biljetter via postkodlotteriet, bra eller dåligt?

ZZZebra

Medlem
Är det någon som kollat in kampanjen som Postkodlotteriet har?

Kampanj - Svenska PostkodLotteriet

Enligt den så får man en biljett med SAS under 2015 om man köper postkodlotter under tre månader a 160 kr, dvs totalt 480 kr. Två lotter/månad ger två biljetter vilket är max. Det finns destinationer från Köpenhamn, Göteborg och Stockholm, ca ett 15-tal destinationer från ARN.

Tycker det låter som en bra deal om man kommer ihåg att avanmäla lotterna efter 3 månader. Eller har jag missat något?
 
  • Gilla
Reactions: Gus

CharlieK

Medlem
Tycker det står för lite om det för att jag ska kunna veta om jag ska bli intresserad eller ej. Rent spontant känns det väl en bra deal, en flygresa T/R för 480 kr. Dvs en T/R inom Europa (värde 1500:- ) för 480 kr. Dock står det inte hur det fungerar, enda är att man måste boka via Resia och var EB-medlem.

Hade man fått EB-poäng på resan man genomför så hade det helt klart kanske vart värt att överväga en MR till Sydeuropa för att casha in 10k baspoäng, men annars så låter det inte så lockande, speciellt då jag rent allmänt är skeptisk till Postkodlotteriet.
 

El0

Medlem
Detta känns väldigt konstigt, undrar när man får åka och om man får välja destinationen själv?
Känns ju inte så lockande att åka till London i mitten på januari kan man ju tycka :)
Kanske man ska ringa till deras kundtjänst, sitta 45 minuter i telekö och fråga .. Hittar ingen mailadress på kampanjhemsidan.

Nej jag tror att jag avstår från detta.
 

CharlieK

Medlem
Står att du kan genomföra resan under hela 2015, enda kravet är att du bokar i januari/februari. Står även att det endast är SAS Go som gäller (inte för att jag hade förväntad mig något annat iofs) så poängen känns inte så lockande heller.
 

CharlieK

Medlem
Sen ytterligare en BIG no-no är att det inte går att boka via webben dvs du måste besöka ett Resia-kontor alt ringa deras kundtjänst för att få hjälp att boka. Blir definitivt ett tack men nej tack!
 

CharlieK

Medlem
Varför skulle det vara så farligt?
Nja, ett big no-no kanske var att ta i, men har haft dåliga erfarenheter med att boka via resebyråer tidigare så försöker undvika det i den mån det går. Sen så känns det mer som "ännu en omständighet", hade helt enkelt vart enklare att boka själv via nätet än att behöva ringa en agent på Resia :)
 

Magino

Medlem
Hit kan ska man kunna resa iaf
Vilka avreseorter i Sverige och destinationer i Europa omfattas av erbjudandet?

Resor utgår från Arlanda, Kastrup eller Landvetter och går till nedan specificerade destinationer:

Från:
Stockholm/Arlanda
Till:
Amsterdam/Berlin/Bryssel/Köpenhamn/Edinburgh/Frankfurt/Genève/
Helsingfors/London/Manchester/Milano/Moskva/Oslo/Paris/Prag/Rom/Zürich
Från:
Köpenhamn/Kastrup
Till:
Amsterdam/Berlin/Bryssel/Frankfurt/Genève/Helsingfors/London/Manchester/
Milano/Moskva/Oslo/Paris/Prag/Rom/Stockholm/Zürich
Från:
Göteborg/Landvetter
Till:
Köpenhamn/London
Oktobererbjudande - Svenska PostkodLotteriet
 

ZZZebra

Medlem
Eftersom kampanjen är avslutad så kan jag sammanfatta dealen:
  1. Gick med i kampanjen och tecknade mig för 2 lotter vilket skulle ge 2 resor till någon av de destinationer som var valbara.
  2. Valde autogiro, de har dragit pengar för 2 lotter (160 kr/st) i tre månader (totalt 960 kr)
  3. Fick en voucher per epost 19:e december med meddelande att man kan boka från 27/12 antingen via telefon eller besök i Resia-butik.
  4. Ringde nu och bokade på Resia vilket gick väldigt bra. Ingen väntetid för att komma fram och fick prata med en kunnig agent.
Det blev en förlängd helg till Prag i sommar, hade på förhand kollat vad jag ville åka med och det var inga problem att boka på önskade datum, därmed har jag svårt att bedöma om jag hade tur eller om det var god tillgång på destinationerna över hela året. Frågade mest på skoj om det gick att göra några ändringar på resmål eller uppgradering till SAS Plus men det kunde de inte göra i denna kampanj, vilket nog knappast var att förvänta sig heller.

Fick omgående en mycket bra bokningsbekräftelse från Resia, innehållandes bokningsreferens (med länk till checkmytrip), bokningsklass (V), E-ticketnr utöver all "vanlig" information.

Så jag är väldigt nöjd, pris på SAS.se för denna resa var vid bokningstillfället 2296 kr/person (trots pågående SAS-kampanj just nu), så att betalat 480 kr/person känns som en riktigt bra deal.

Eftersom jag fällt positiva omdömen så vill jag tillägga att jag inte har någon som helst relation till Postkodlotteriet (har givetvis avslutat lotterna nu när resan är bokad) eller Resia. Kvar sitter man med funderingen på hur upplägget bakom kampanjen ser ut, vad Postkodlotteriet har betalat till SAS för att köpa dessa 5000 resor som ingick i kampanjen? Var det 5000 som nappade på kampanjen?

Passar på att tillönska ett Gott Nytt Flygår 2015!
 
Toppen