Senaste nytt

Ny rutt Dublin till Los Angeles med Ethiopian Airlines (ET)

Senator

Moderator
Vänner,

Från juni nästa år kommer ET att flyga rutten Addis Ababa-Dublin-Los Angeles 3 dagar i veckan. Det kan visa sig vara ett bra val från Sverige om de får s.k. "Fifth Freedom Rights" på delsträckan Dublin-Los Angeles. Med tanke på Irlands liberala affärspolitik antar jag att det blir så.

Nu vet vi ingenting om avgångstider men hoppas det kanske passar med SAS avgångar från ARN, OSL och CPH så man kan få en genomgående bonusresa via Irland. Det finns som ni kanske minns ett bilateralt avtal mellan Irland och USA, och jag hoppas resenärer kan också använda US Custom and Border Patrole (US CBP) faciliteter på Irland då Tom Bradley International Terminalen (TBIT) på Los Angeles International (LAX) måste var den sämsta US CBP stationen i USA.

Det går kanske att fynda på sträckan Dublin-Los Angeles.

Tyvärr är jag inte helt sålt på ET efter en resa med deras B777 på sträckan FRA-ADD.

Källa:
Ethiopian Airlines to fly B787 Dreamliner to Los Angeles via Dublin - Business Traveller
 

Palazzi

Medlem
.....
Nu vet vi ingenting om avgångstider men hoppas det kanske passar med SAS avgångar från ARN, OSL och CPH så man kan få en genomgående bonusresa via Irland. Det finns som ni kanske minns ett bilateralt avtal mellan Irland och USA, och jag hoppas resenärer kan också använda US Custom and Border Patrole (US CBP) faciliteter på Irland.....

Finns det även i Dublin alltså (?) Jag trodde det var unikt för Shannons flygplats, men jag har heller inte satt mig in i hur det fungerar.

Oavsett är det en smidig väg till Los Angeles :)
 
Toppen