Senaste nytt

Hund/djur i loungen?

Dr. Miles

Expert
Jag är på Lufthansa Senator lounge i Hamburg och har sett ett annorlunda syn i loungen nyligen.

Det var en man som hade en liten vit och svart prickig pitbull med sig. Hunden var inte i korgen utan med sele och det var absolut inte en ledarhund.

Det är uppenbarligen accepterad av loungevärdinnorna då de hälsade mannen som hade hunden med sig.

Har ni sett liknande på andra lounger? Jag har sett en katt i en bur men inte i sele och gick ut som den här hunden.
 

Harnos

Medlem
Har själv haft med hund i lounge några gånger, i Köpenhamn (SAS guld lounge) var det helt ok att den var kopplad men utanför buren, i Helsingfors (SAS lounge) så var det ok men bara om hunden stannade i sin bur/väska.
 
A

Aurora

Guest
Usch! Hundar ska hålla sig borta från gemensamma lokaler där det serveras mat.

Muslim? En ansvarlig eier har en hund som er akkurat like ren som et gjennomsnittlig 4-5årig barn. Og en ansvarlig eier har også kontroll på den hunden slik at den ikke gjør noe annet enn å være tilstede. Tror du det flyr "magiske hundebakterier" rundt og med varmesøkende missiler på ryggen? :p
 

Bryant

Medlem
Muslim? En ansvarlig eier har en hund som er akkurat like ren som et gjennomsnittlig 4-5årig barn. Og en ansvarlig eier har også kontroll på den hunden slik at den ikke gjør noe annet enn å være tilstede. Tror du det flyr "magiske hundebakterier" rundt og med varmesøkende missiler på ryggen? :p

Vad har religion med saken att göra?

Jag tycker hundar är rätt smutsiga djur och ska hålla sig borta från restauranger osv. Men det är ju en högst personlig åsikt där jag vet att det finns olika läger. Ungefär som barndiskussionerna.
 
Toppen