Senaste nytt

British Airways - Det här gjorde Ni inte så bra!

trekker

Medlem
Den dyker upp lite då och då. Undrar om det beror på att blue/black är tillfälligt slut eller bara okunskap av den som ställer fram den?
Mina 3 senaste besok i GF, bade i T3 och T5 sa har blue saknats. Har de slutat med den eller har den helt enkelt tagit slut?
 
Underhållningssystemet låg nere under vår resa BA0012 den 1 oktober mellan Singapore - London.
Har skrivit till BA och begärt kompensation.
 

sembl

Medlem
Attans att jag inte kollade igår kväll i GF, jag håller mig dock till skumpan ändå så jag reflekterar inte vad det var för starksprit framme när jag hämtade lite vatten.
 

trekker

Medlem
Attans att jag inte kollade igår kväll i GF, jag håller mig dock till skumpan ändå så jag reflekterar inte vad det var för starksprit framme när jag hämtade lite vatten.
I GF T3 fanns den inte framme, saknar den dock inte da jag mycket hellre dricker Glenlivet. Tycker dock dom kunde byte ut den 15-ariga Glenlivet mot nagon annan single malt da dom anda har den 18-ariga.
 

Knucket

Medlem
Hittade två CW platser direkt till MIA i januari och bokade av min 2-4-1 till JFK. Sitter och väntar på att min voucher ska återbetalas kl 02.15, men det händer inte och 10 minuter senare är platserna borta på hemresa :-(

Har 15 minuter efter avbokning varken fått voucher eller avios tillbaka.


Edit. Ser i mailet från BA att det kan ta upp till 24 timmar
 

AABack2ARN

Medlem
Vissa saker sker uppenbarligen omgående i systemen, medan andra saker (som generellt sett är bra för kunden) tar betydligt längre tid på sig. Är det inte fantastiskt ;)
 

Knucket

Medlem
Uppe med tuppen och hittade två platser hem i CW, visserligen 2 dagar tidigare än att åka via JFK. Skönt slippa omvägen och dessutom köpa separata biljetter JFK-MIA. Hoppas kompisen står ut med två resor på UD 747 istället för F :)
 

011430121

Medlem
Jag fick ett mail från BA om att boka före den 31 oktober i år och flyga före 31 oktober 2015 i C klass och få ena vägen i F.
Det var 15 år sedan jag flög BA F så jag ledade fram en A380 linje och föll för att åka ut den 27 dec och hem den 29 dec och resmålet var IAD, när jag sökte detta på BA hemsida så landade priset på 17.396:-.
För att få erbjudande om UG till F var man tvunget att ringa till BA på ett svenskt nummer, tog ca 10 sek så svarade en dam på svenska, med som jag tror tysk bryning.
Hon hittade en resa med det tider som jag hade letat på, och sa att priset blir ca 30.900:- och då skulle jag få åka F dit och C hem.
Talade om för damen att om jag bokar på nätet så får jag åka F både dit och hem för 31.346:- så jag tycker inte att erbjudandet var så fördelaktigt men hon så Ni får ju en gratis uppgradering!

Frågade om hon verkligen tyckte det var ett bra erbjudande men fick henne inte att säga varken ja eller nej, hon slingrade sig hela tiden.

En liten undran, visst får man bli lite trött på BA?
@Dr Miles ha skrivit om detta erbjudande och han skriver att det är min krav om 3 nätter och jag bad damen kolla om jag ändrade utresan 1 dag tidigare men fick samma pris.
[First&Business class] København/Billund-Hong Kong T/R, British Airways, från 24.200 DKK inkl. | BusinessClass.se forum | 250.000 inlägg om resor
 
Toppen