Senaste nytt

Världens läskigaste flygplatser

MarcusC

Medlem
Cool Landing med C17 på Arktis.....snacka om halt ??. Många spännande flygplatser, vilka har landat/besökt vilka ? Har tyvärr ingen av dem på listan.....Borde väl försöka ta sig till SXM nån gång......Går det direktflyg NYC >> SXM ?
 

Jacob

Medlem
Många spännande flygplatser, vilka har landat/besökt vilka ?
Wellington har jag på min lista, den var med på The Telegraphs lista pga vädret.
När jag var där blåste det så mycket att de bara kunde använda gaterna på ena sidan terminalbyggnaden då det blåste så hårt på andra sidan att passagerarbryggorna rörde sig och riskerade att slå emot och skada flygplanen.

Troligtvis mitt livs skakigaste start. I övrigt är Wellington en kanontrevlig stad.
 

Roger J

Medlem
Har landat med en SAS MD81 på FNC (Funchal). Det var innan de gjorde den senaste förlängningen så vid start kunde de inte ha bränsle för hela resan upp till Stockholm. Så vi landade ett par minuter efter start på PXO och tankade upp. PXO är flygplatsen på en liten ö precis bredvid (Porto Santo) som har en lite längre rullbana.
 

Dr. Miles

Expert
Wellington har jag på min lista, den var med på The Telegraphs lista pga vädret.
När jag var där blåste det så mycket att de bara kunde använda gaterna på ena sidan terminalbyggnaden då det blåste så hårt på andra sidan att passagerarbryggorna rörde sig och riskerade att slå emot och skada flygplanen.

Troligtvis mitt livs skakigaste start. I övrigt är Wellington en kanontrevlig stad.

Jag håller helt med dig, Jacob.
Wellington kallas "Windy City" och det blåser jämnt pga vinden från Cooksundet(Cook strait).

Min Qantas flight förra året var också rätt skakig. Men kiwifolk såg helt lugnt ut i planet och det var bara några barn som skrek.
 

Adamsson

Medlem
Cool Landing med C17 på Arktis.....snacka om halt ??. Många spännande flygplatser, vilka har landat/besökt vilka ? Har tyvärr ingen av dem på listan.....Borde väl försöka ta sig till SXM nån gång......Går det direktflyg NYC >> SXM ?

American Airlines flyger 757 JFK-SXM
Continental/United flyger 737 EWR-SXM

SXM rekommenderas starkt! :)
 

Senator

Moderator
American Airlines flyger 757 JFK-SXM
Continental/United flyger 737 EWR-SXM

SXM rekommenderas starkt! :)

Jag åkte LIAT mellan SKB och SXM den 4:e januari, sedan en CO 737-700 den 7:e januari till EWR. UA hade även en flight till EWR A320 samma dag. AA fanns, också Jet Blue hade två flighter.

Det som var uppenbart var den snabba "bank right hard" efter avgång. Vi var inte många hundra meter uppe innan piloten tryckte hårt höger, ganska sned vinkel.

Hade tänkte besöka Sunset Bar, men struntade i det. Annars var hela flygplatsen mycket ny och modern. Dock skulle jag inte lägga en krona på att åka tid igen; man kan lika gärna åka till Franska Rivieran, det blir samma sak.
 

Gnopps

Medlem
Snygg lista! Jag har hört att JFK borde vara med oftare på sådana här listor på grund av hög trafik och dålig (?) koordinering.
 
Toppen