Senaste nytt

Förslag på destination för nyårsresa

jimmy_h

Medlem
Var är en bra resa för att fira nyåret utomlands? Förslagsvis 28dec till 04jan.
Värme, nyår och prisvärt är tre svåra parametrar
 

jimmy_h

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? Stockholm
  • Var är din destination? hela världen
  • När vill/behöver du resa ut? innan nyårsafton, ca 26 dec
  • När vill/behöver du komma hem? veckan efter nyårsafton
  • Hur länge vill du vara borta? 1-1,5 vecka
  • Hur många personer som skall resa? 2 vuxna
  • I vilken kabinklass
    • Economy
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? vad som helst
  • Vad är din budget? (per person) Ren roligare att fira nyårsafton utomlands än hemma, pris högst 5.000kr per person
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? dit och hem
 
Om du är flexibel med datum och kan tänka dig att acceptera dåliga flygtider borde du kunna ta dig till Hainan, Dubai, Abu Dhabi, Doha eller Marocko för under 5000. Till Dubai och Marocko flyger vissa lågprisbolag. Överväg positioneringsflyg dvs att du först flyger till t ex London, Paris, Amsterdam, etc och sedan därifrån flyger vidare på separat biljett till det slutgiltiga resmålet.
 
Jo, men om budget för flygbiljetten är max 5.000 SEK per person under högsäsongen till värmen, finns det stor risk att budget för boende är också låg, även om det kan finnas undantag.
Jag bara förmedlade de förslag jag kunde komma på. Och ett inhemskt kinesiskt hotell låter för lyxigt för mig, jag hade hellre bott på ett vandrarhem. Vad trådskaparen tycker i frågan vet jag inte.
 

agehall

Medlem
Ja, man kan ju helt klart konstatera att budgeten är snålt tilltagen för att åka till ett varmt ställe över jul och nyår... Hur man än vänder och vrider på det så lär man nog få räkna med runt 5k för flyg och ett antal tusenlappar till för boende.
 
Toppen