Senaste nytt

Obehaglig upplevelse på Kastrup

telelina

Medlem
Idag när jag gick ner till baggage claim stod det en man mittemellan säkerhetsdörrarna. Ni vet där man inte längre kan gå tillbaka till air side. Han verkade lite stirrig och frågade om jag kunde göra honom en tjänst (på danska). Nej sa jag och passerade ut. Han blev upprörd men verkade inte mentalt sjuk iaf (hur man nu ska veta det..).
Sa till första security vakt jag såg som meddelade att de har kameror där så de hämtar nog honom. När jag sedan passerade security var det lång kö. Inne i security stod mannen tillsammans med ett par i 60-årsåldern. Undra om de gjort honom den där tjänsten...?
 

Mark

Medlem
Har en förvirrad bekant som råkade ut för exakt detta på ARN när han ankom med sin familj efter en kvällsflygning. Av oklar anledning försökte han vända tillbaks mitt inne i spärren, med följden att han blev inlåst. Efter en pinsam stund kom tillslut en vakt och släppte ut honom inför en generad hustru och barn. :p
 
D

Deleted member 4971

Guest
Har en förvirrad bekant som råkade ut för exakt detta på ARN när han ankom med sin familj efter en kvällsflygning. Av oklar anledning försökte han vända tillbaks mitt inne i spärren, med följden att han blev inlåst. Efter en pinsam stund kom tillslut en vakt och släppte ut honom inför en generad hustru och barn. :p

Hur kan man bli inlåst? Det finns ju nödöppnare eller vad man ska säga.
 

telelina

Medlem
Ja det är ju bara att gå ut. Han kunde ju gått ut med mig eller killen innan om det varit det som va problemet. Han ville ju ha någon typ av tjänst. Jag tyckte detta var obehagligt eftersom vi var på en väldigt liten yta samtidigt. Kändes som jag var i ett TV-spel och skulle passera ett hinder.
 
Det lyder ganske ubehageligt sådan at blive stoppet inden i det lille glasbur!

Forhåbentligt har han bare glemt noget inde i transitområdet, men i så fald må søge hjælp hos personalet. Lufthavne er generelt et dårligt sted at gøre tjenester for fremmede - der skal så lidt til før man gør noget der kan blive opfattet forkert, på trods af det er ganske uskyldigt.

Når du skriver 'security' När jag sedan passerade security var det lång kö. Inne i security stod mannen tillsammans med ett par i 60-årsåldern. mener du tolden korrekt?
 

telelina

Medlem
Det lyder ganske ubehageligt sådan at blive stoppet inden i det lille glasbur!

Forhåbentligt har han bare glemt noget inde i transitområdet, men i så fald må søge hjælp hos personalet. Lufthavne er generelt et dårligt sted at gøre tjenester for fremmede - der skal så lidt til før man gør noget der kan blive opfattet forkert, på trods af det er ganske uskyldigt.

Når du skriver 'security' När jag sedan passerade security var det lång kö. Inne i security stod mannen tillsammans med ett par i 60-årsåldern. mener du tolden korrekt?
Ja precis
 

PILOTEN

Medlem
Min kollega fastnade mellan dörrarna i förra veckan vid passage ut på ARN. Det blev fel på dörrarna så att det röda krysset ovanför dörrarna tändes. Det var enbart ett tekniskt fel men olustigt för honom att bli instängd.
 
Toppen