Senaste nytt

Hur länge tar det innan EBB är uppdaterat på hemsidan efter flyg?

Lokföraren

Medlem
Jag flyger inte så mycket, men nu efter senaste flygningen blir jag silvernivå. Har kämpat, då jag får ta med en extra väska gratis :)

Flygningen gjordes i den 23. Men ännu idag (den 26) är inte flygningen med på hemsidan när jag loggar in. Jag använde mitt kort i incheckningen/boardingen så det är inlagt i något system i alla fall.

Så min fråga är hur långsamt SAS/EBB system är?
 

johhenrik

Medlem
Om det är en SAS-flygning så borde den registreras idag eller i morgon. Är det en partnerflygning kan det ta allt från 3 dagar till aldrig. :)

Edit: Och grattis till silvret såklart! :)
 

Lokföraren

Medlem
Det var en SAS-flygning. GOT-ARL-LLA...

En följdfråga, som kanske inte skall vara i denna tråd, men ändå, SAS Diners som jag har, får jag nytt kort då?
 

Lokföraren

Medlem
Om det är en SAS-flygning så borde den registreras idag eller i morgon. Är det en partnerflygning kan det ta allt från 3 dagar till aldrig. :)

Edit: Och grattis till silvret såklart! :)

Tack. Då kommer det nog snart.

Japp, det kommer komma ett nytt kort. Kasta inte gamla, för det gäller också, så det kan du ha som backup-kort.

Ok. Då kan min fru få låna det om hon behöver parkera bilen :)
 

chazzie

Medlem
För mig tog det några dagar innan sista flighten registrerades, lustigt nog den som gick dagen innan tog längre tid än hemresan, men men. Efter ca 1v kom nytt Diners-kort och efter några dagar till damp MasterCard ned i lådan. Värt att notera dock är att CVC-numret ändras så alla ev. automatiska dragningar (Viaplay, Spotify etc) slutar fungera, möjligen går Diners-kortet att ha som backup men inte MasterCard-kortet, det slutade fungera för mig.
 

Lokföraren

Medlem
För mig tog det några dagar innan sista flighten registrerades, lustigt nog den som gick dagen innan tog längre tid än hemresan, men men. Efter ca 1v kom nytt Diners-kort och efter några dagar till damp MasterCard ned i lådan. Värt att notera dock är att CVC-numret ändras så alla ev. automatiska dragningar (Viaplay, Spotify etc) slutar fungera, möjligen går Diners-kortet att ha som backup men inte MasterCard-kortet, det slutade fungera för mig.

Jag skall pröva att använda det gamla kortet då. Så får vi svar på hur det ligger till när det nya är anlänt och aktiverat.
 

johhenrik

Medlem
Nu kommer inte jag ihåg hur det var mellan Basic och Silver, men mellan Silver och Guld funkade mina kort utan problem. Visserligen testade jag inte online kanske. Jag tog nämligen med mig dem, betalade mina hotell osv för att se om de kunde funka som backup och det var inga problem.
 

gusten

Medlem
SAS brukar vara hyfsat snabba med att kreditera kontot. Det är alltid bra att kolla på ditt ev pappersboardingpass att det står "FQTV" (Frequent Traveller), eller EBB/EBS/EBG/EBD - då vet du att ditt EB nummer är kopplat till flygningen. Idag eller imorgon borde poängen dyka upp anser jag. Det har ytterst sällan hänt mig astt jag fått efterkräva poäng på en SK flygning.

Grattis till klättringen i EB!
 

Lokföraren

Medlem
SAS brukar vara hyfsat snabba med att kreditera kontot. Det är alltid bra att kolla på ditt ev pappersboardingpass att det står "FQTV" (Frequent Traveller), eller EBB/EBS/EBG/EBD - då vet du att ditt EB nummer är kopplat till flygningen. Idag eller imorgon borde poängen dyka upp anser jag. Det har ytterst sällan hänt mig astt jag fått efterkräva poäng på en SK flygning.

Grattis till klättringen i EB!
Jag använder inte boadringkort :) Jag hade mitt SAS Diners som kort i spärrar å så. Ja, för första gången skall väl sägas, men då borde det ligga inne i systemet att det är mina poäng som skall in där. Inte för att det är så mycket bättre med Silver än Basic, men det är roligt att jaga poäng. Va bättre på den tiden jag körde mer tåg, åkte med SJ mycket och poängen rasade in.
 
Toppen