Senaste nytt

Hvor kan man betale med kreditkort uden gebyrer i Danmark?

I anledning af Diners tilbud om gratis årsafgift det første år og 5000 point ved 5 køb / 30 dage synes jeg det var passende at slå til. Ansøgningen blev udfyldt online og jeg var godkendt allerede efter 36 timer.

Nu kommer den lidt mere udfordrende del, da man i Danmark har "Dankort" er der mange steder et gebyr ved betaling med kreditkort - Så lad os lave en liste over de steder man har mulighed for at betale med kreditkort uden gebyr.

Dansk kreditkort:
  • Magasin
  • Illum
  • Lidl
Udenlandsk kreditkort:
  • ?


Hvor betaler du gebyrfrit med kreditkort?
 
Last edited:

Agö

Medlem
Jag känner på mig att den här listan kan bli smärtsamt kort.

DSB tar i vart fall inga tillägg vid köp av resa när jag använder mitt danska SAS Mastercard. Och inte heller när jag tidigare betalat med svenskt Mastercard (kredit). Tyvärr tar de varken AMEX eller Diners.
 

sweflyer

Medlem
Min erfarenhet att resor (och reserelaterat) egentligen är de enda ställen där det går att betala utan avgifter. Det gäller exempelvis ett par hotell i internationella kedjor, samt transporter. Billigaste sättet borde väl i så fall vara fem korta tågresor i Köpenhamnsområdet.
Tar SAS.dk avgift? Om inte kan man ju alltid passa på att boka in lite resor.
 
När jag bodde i Köpenhamn, var det mest fördelaktigt att vara svensk danskebank-kund och be om hjälp att få ett danskt bankkort, modell debit. Då kunde jag överföra pengar till bra kurs samt ta ut kontanter och handla avgiftsfritt.
 
Jag känner på mig att den här listan kan bli smärtsamt kort.

DSB tar i vart fall inga tillägg vid köp av resa när jag använder mitt danska SAS Mastercard. Och inte heller när jag tidigare betalat med svenskt Mastercard (kredit). Tyvärr tar de varken AMEX eller Diners.
Jeg frygter du har ret - men håber alligevel på at kunne modbevise dig :) Operation "Gebyrfri Kreditkortbetaling" starter ligeså snart jeg har fået min PIN!
Min erfarenhet att resor (och reserelaterat) egentligen är de enda ställen där det går att betala utan avgifter. Det gäller exempelvis ett par hotell i internationella kedjor, samt transporter. Billigaste sättet borde väl i så fall vara fem korta tågresor i Köpenhamnsområdet.
Tar SAS.dk avgift? Om inte kan man ju alltid passa på att boka in lite resor.
Jeg tror du har helt ret - jeg har dog ingen gavn af at købe togbilletter jeg ikke har brug for... Jeg kan godt leve med at betale 0,80% i gebyr på 5 x 1L mælk eller wahtever, men jeg er naturligvis helst fri for det ;) Og så vil jeg gerne kunne bruge det hver dag uden at det koster ekstra. Selvom jeg ikke har noget specielt højt forbrug bør jeg kunne tjene 15.000-20.000 point / år hvis jeg kan foretage de fleste af mine indkøb med kortet.
När jag bodde i Köpenhamn, var det mest fördelaktigt att vara svensk danskebank-kund och be om hjälp att få ett danskt bankkort, modell debit. Då kunde jag överföra pengar till bra kurs samt ta ut kontanter och handla avgiftsfritt.
Kort mangler jeg ikke. Jeg har flere muligheder for at betale gebyrfrit, men jeg vil gerne betale med Diners gebyrfrit i den udstrækning det er muligt..
 

AABack2ARN

Medlem
Marriott och Radisson har inga avgifter vid kortköp. För övrigt AVSKYR jag dessa kortpåslag som bara gäller utländska kort och önskar att Skåningarna införde samma avgift på danska kort i Malmö. Men det är väl mest Malmö som förlorar på det tyvärr :(
 

Johannes

Medlem
Jag betalar ingen gebyr med mitt svenska diners på taxfreen, Pilgrim, HM eller Wunderwear på Kastrup. Lalandia tar inte gebyr vis du vil ta ferie... Scandic funkar med, gå in på Weber och köp ett äpple för 6 kr. UNO-X tog inte gebyr när jag tankade i Frederikshavn i somras.

Läs mer här:
Betal med ditt Diners Club | Diners Club
 
Last edited:
Toppen