Senaste nytt

Kazakhstan - Visa, Visa on Arrival, Immigration mm. - Erfaringer?

Jeg kigger lidt på muligheden for besøge Kazakhstan, nærmere bestemt Almaty. Det drejer sig ikke om noget specielt langt besøg, formentligt højest et par dage.

Er der nogen som har erfaringer med af få udstedt visum til Kazakhstan? Som med så mange andre lande er deres ambassader og konsulaters hjemmesider af ekstremt lav kvalitet og indholder modstridende oplysninger.

Der findes ikke nogen ambassade i Danmark, så man henvises til at benytte i ambassaden i Berlin. Som udgangspunkt ikke et problem men der kommer så 2 T/R København-Berlin oveni prisen.

Jeg har flere steder - naturligvis ingen officielle - læst om muligheden for Visa on Arrival. Nogen der har erfaringer med det?

Star Alliance Visa & Health skrev:
Visa Issuance:
- Holders of a letter of invitation can obtain a single entry
visa on arrival, for a max. stay of 1 month, provided visa
is pre-arranged by The Ministry of Foreign Affairs. Fee:
approx. USD 80.-. Applicable only at Aktau(SCO),
Almaty(ALA), Astana(TSE), Atyrau(GUW) and Uralsk(URA)
airports.


Additional Information:

- Visitors staying for more than 5 days must register at the
OVIR office.
- Not required for nationals of Denmark.

Staying up to 90 days without registering at the OVIR
office is allowed provided the registration card contains 2

stamps from immigration control (stamped on arrival).

Warning:
- Visitors who are visa exempt but do not hold return/onward
tickets could be refused entry.

- Passengers holding tourist visas must also hold hotel
vouchers.
 

spritfet

Medlem
Jag var i Almaty för två år sedan, då var det inbjudan + visa on arrival som gällde. Kan förvarna att det kan ta lång tid i visa-disken...

För övrigt fin stad och trevligt folk, långt över förväntan!
 

Dr. Miles

Expert
Enligt japanskt reseforum kan man ansöka visum till Kazakhstan på Kazakh ambassad i Bangkok.
Det kräver dock 5 arbetsdagar men man behöver inte lämna passet under tiden så man kan åka till någon strand under tiden.
Det kan vara ett sätt om man är ändå i det området.
 
Tak for de mere eller mindre gode svar (ingen nævnt, ingen glemt @Homer & @Senator :p) - Umiddelbart er Almaty og Kazakhstan sat "on hold" på ubestemt tid - projektet blev desværre både for omfattende, for dyrt og for tidskrævende... Øvøv, men jeg skal bestemt besøge Kazakhstan på et andet tidspunkt - det er trods alt svært at besøge alle verdens lande uden at besøge Kazakhstan ;)
Frågan är om man inte kan få en inbjudan av hotellet där...
Jo, det kan man nok - det havde jeg faktisk ikke overvejet. Indtil videre har jeg kun fundet semi-oficiellet visum/invitations-formidlere med service fee på >350$ så det er nok den bedste vej at gå...
Den information om visa on arrival jag hittat gäller vare sig svenska, norska eller danska medborgare. Vi behöver däremot inte längre en inbjudan.

The Embassy of the Republic of Kazakhstan in the UK
Både og. Du har ret i at man ikke behøver en officielt invitation for at få visum, men det skal være muligt at få et visa on arrival med en 'officiel' invitation.
Jag var i Almaty för två år sedan, då var det inbjudan + visa on arrival som gällde. Kan förvarna att det kan ta lång tid i visa-disken...

För övrigt fin stad och trevligt folk, långt över förväntan!
Super, lige det jeg vil høre! Bureaukratiet har jeg ingen problemer med :)
Enligt japanskt reseforum kan man ansöka visum till Kazakhstan på Kazakh ambassad i Bangkok.
Det kräver dock 5 arbetsdagar men man behöver inte lämna passet under tiden så man kan åka till någon strand under tiden.
Det kan vara ett sätt om man är ändå i det området.
Ikke nogen dum idé, Bangkok var dog ikke lige en del af denne plan - måske det bliver sådan hvis det en gang bliver aktuelt.
 
Toppen