Senaste nytt

Gå på muggen före flygning och vara miljövänlig

Dr. Miles

Expert
ANA(NH) sedan 2009 kör ett annolunda projekt för att minska växthuseffekter.

Det är att uppmana sina passagerare att gå på muggen före avgång för att minska vikter.
Det sker just nu mestadel i inrikes och jag vet inte om uppmaningen görs endast på japanska.
Men jag antar att det är svårt och kanske pinsamt för ANA att uppmana till icke japanska passagerare.

Om varje passagerare tömmer 100 ml(eller gram) så det blir en hel del vikt för flygbolaget under ett helt år.
Alla bäckar små.

Så kära medvetna resenärer, gå på muggen före er flight och vara miljövänlig. :)

Artiklar från Telegraph och CNN.
 
Last edited:

GOTATH

Medlem
Intressant. Läste i en Klm-tidning för några år sen att varje spolning man gjorde så gick det åt bränsle som kunde driva planet 900m. Därför är det bättre att hålla sig:)
 

Marcus01

Medlem
Intressant. Läste i en Klm-tidning för några år sen att varje spolning man gjorde så gick det åt bränsle som kunde driva planet 900m. Därför är det bättre att hålla sig:)

Snart kommer det ett pressmeddelande: " XX Airlines has due to the global environmental discussions and also as part of our commitment to future generations decided to let the lavatories flush-function only be available 5 minutes per hour on IC flights and not at all on domestic and short haul flights. For passengers in C/F-class or similar, buckets will be handed out when necessary."
 

Dr. Miles

Expert
eller installera toaletter som finns på kinesiska/indiska tåg.
Saken faller ner direkt efter spolning...
 
Last edited:

rob74

Medlem
AHO:27078 skrev:
eller installera toaletter som finns på kinesiska/indiska tåg.
Saken faller ner direkt efter spolning...

Jag ser nyheterna framför mig:

Fiskmåsar förintade förigenom fort fallande fekalier från flygplan...

De skulle få djurrättsaktivisterna på sig, juh. :)
 
Toppen