Senaste nytt

Mat i Air France Premium Economy

thsred

Medlem
Är det någon (eller Karin) som kan svara på vad Air France menar på deras hemsida att
"Services partially available on flights between Paris and Antananarivo, Bangkok, Cancun, Cayenne, Fort-de-France, Havana, Lima, Mauritius, Montreal, Pointe-à-Pitre, Punta-Cana, Saint-Denis, Saint-Martin and Santo-Domingo."​
när de pratar om måltiden på flyget?

Typ allt är stjärnmarkerat, så betyder det att man inte får något av det som står där. Tänkte åka med Premium Eco till Lima och jag vet inte riktigt hur premium det känns om man inte kan välja två maträtter, inte får förrätt, inte får något att drick osv. Uppenbarligen så är det lite si och så till Bangkok också, och det borde ju vara en rätt så tung sträcka...

Bifogar länken till sidan också
Premium Economy restauration Air France
 

André

Ny medlem
Hej,

Åkte Lima - Paris med Air France i Premium Eco.
Det serverades en middag efter start och en frukost/brunch innan landning.
Avgången runt 22 tiden och ankomsten var väl vid 14 tiden. Lokala tider angivna.

Detta var februari 2012.

Dock känner jag inte till den servicen ni nämner men hoppas denna info hjälper.

Kan varmt rekommendera produkten till och från Lima.

Ekonomiprodukten är ingen höjdare med tanke på biljettpriset från Skandinavien.
Uppgraderingsmöjligheterna på denna linje är obefintliga då Business och Premium Eco ofta är fullbokade.
Dock kan man alltid prova stolen KLM Plus . En uppgraderingskostnad på ca 1000 kr / resa.

Trafikerar Europa - Lima v.v. direkt
Air France
KLM
Iberia
Air Europa (2 bagage ingår á 23 kg i ekonomi biljetten, dock osäker)

Med vänliga hälsningar
André
 

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Hej Thsred! Jag förstår hur du menar.. det blev en tummetott... Jag får dubbelkolla och återkomma. Tack Andre för ditt inlägg också! hälsn Karin
 

thsred

Medlem
Hej Thsred! Jag förstår hur du menar.. det blev en tummetott... Jag får dubbelkolla och återkomma. Tack Andre för ditt inlägg också! hälsn Karin

Det låter bra! När jag ändå "har dig på tråden" så tänke jag fråga en sak till. Har läst att ni har förbättrat maten i premium economy (om det stämmer) med bättre råvaror mer likt business, men det går fortfarande att boka tillval med uppgraderad meny i eco/premium eco. Vad är skillnaden där? Och varför är det samma pris för premium eco som för eco. Jag har ju i princip redan betalat extra för bättre mat, då gör jag ju en förlust gentemot de som åker economy om jag tar den uppgraderade middagen... Vet i-landsproblem... ;)
 

thsred

Medlem
Har fått svar från Karin. Tackar för det!

Bifogar svaret från henne inom citationstecken...

Är det någon (eller Karin) som kan svara på vad Air France menar på deras hemsida att
"Services partially available on flights between Paris and Antananarivo, Bangkok, Cancun, Cayenne, Fort-de-France, Havana, Lima, Mauritius, Montreal, Pointe-à-Pitre, Punta-Cana, Saint-Denis, Saint-Martin and Santo-Domingo."​
när de pratar om måltiden på flyget?

Typ allt är stjärnmarkerat, så betyder det att man inte får något av det som står där. Tänkte åka med Premium Eco till Lima och jag vet inte riktigt hur premium det känns om man inte kan välja två maträtter, inte får förrätt, inte får något att drick osv. Uppenbarligen så är det lite si och så till Bangkok också, och det borde ju vara en rätt så tung sträcka...

Bifogar länken till sidan också
Premium Economy restauration Air France

Svar: "Det finns ett antal * i texten. Det betyder att på vissa destinationer TNR, CUN, BKK, CAY,.... får man kanske inte cocktail eller en savory appetizer eller en glass, men något annat motsvarande med en ”lokal” touch. Det kan bero på tidtabell eller flygplanstyp och därför han man valt en s.k helgardering för att markera att allt inte är exakt samma. Men man får alltid välja mellan 2 rätter förutom till TNR och SXM (**)"

Det låter bra! När jag ändå "har dig på tråden" så tänke jag fråga en sak till. Har läst att ni har förbättrat maten i premium economy (om det stämmer) med bättre råvaror mer likt business, men det går fortfarande att boka tillval med uppgraderad meny i eco/premium eco. Vad är skillnaden där? Och varför är det samma pris för premium eco som för eco. Jag har ju i princip redan betalat extra för bättre mat, då gör jag ju en förlust gentemot de som åker economy om jag tar den uppgraderade middagen... Vet i-landsproblem... ;)

Svar: "Ja, man kan köpa upp sig från både ekonomiklass och premium economy, till en annan matbricka. Samma pris gäller oavsett ”grundbiljett”


A la carte Menu during the flight: traditional, fine cuisine… - Air France"
 

LarsCph

Medlem
Är det någon (eller Karin) som kan svara på vad Air France menar på deras hemsida att
"Services partially available on flights between Paris and Antananarivo, Bangkok, Cancun, Cayenne, Fort-de-France, Havana, Lima, Mauritius, Montreal, Pointe-à-Pitre, Punta-Cana, Saint-Denis, Saint-Martin and Santo-Domingo."​
när de pratar om måltiden på flyget?

Typ allt är stjärnmarkerat, så betyder det att man inte får något av det som står där. Tänkte åka med Premium Eco till Lima

Vi fløj med AF fra CDG til MRU på economy premium - og der var ikke meget premium følelse. Premium economy kabinen var helt fyldt - vi var 3 (2 voksne og 1 barn på 2,5 år) og sad i midten af flyet (2-4-2 konfiguration) med det 4. sæde besat. Fruen og min datter fik mad 20 minutter før mig. Der var én stewardesse til hele economy premium og servicen mindede mest om standard economy. Maden og serveringen var standard economy hvor man sidder og pakker maden ud af en foliebakke. Da jeg bad om et glas champagne til min mad havde de ikke mere.

Sæderne er OK og bedre end economy, men på inden måde som business sæder.

Alt i alt syntes jeg ikke helt det er pengene værd. Service, mad osv var mest som economy class. En fordel er dog at man har adgang til Sky Prioirity check-in, security, baggage prioitet osv. Hele ground delen er som business class på nær at der ikke er lounge adgang udover i CDG.

Da vi skulle hjem MRU til CDG købte vi en upgrade fra economy premium til business i lufthavnen for cirka 12.000 sek - der er kun 14 business class sæder - og med 2 til at servicere kabinen var det en helt anden oplevelse selv om der var helt fyldt. Mad og service var markant meget bedre, det samme er sæderne og det kan lade sig gøre at sove på turen til Paris. Vi sad igen i midten (2-3-2 sæde konfiguration) og det fungerede super godt. Jeg syntes det var merprisen værd. Billedet er fra turen hjem.
 

Attachments

  • VicBusiness.jpg
    VicBusiness.jpg
    364,4 KB · Visningar: 248
Last edited:

Air France/KLM

Företagsrepresentant
Tack Lars för att du delar med dig! Vi kan alltså konstatera att businessclass är att föredra framför Premium Eco på AF till/från MRU. Bara att instämma! :)
Trevlig helg! Karin
 
Måste bara inflika......gällande Premium economy.......

Ifrån Göteborg så går det ofta att få riktigt bra priser på Premium Economy jämfört med andra utrese destinationer (inklusive CDG). Ibland bara några hundra kronor mer än vanlig economy.
Om man kan få dessa biljetter får det ett par uppenbara fördelar:

  • 100%, 125% eller 150% i miles!
  • Maten är bättre! (Det är avsevärd skillnad mellan ECO och PECO då jag åkt båda)
  • Priserna på uppgraderingar är avsevärt lägre! På de sträckor är det nästan halva priset. från ECO till BUSINESS ca 6000:- medans PECO till BUSINESS ca 3200:-.
Givetvis åker jag gärna hellre BUSINESS men vår resepolicy tillåter inte detta om inte kunden uttryckligen betalar för det, vilket är sällan (läs aldrig) så då funkar billiga PECO biljetter mycket bättre!

Tillägg: AirFrances Premium Economy stolar är lite lustiga i utformningen men det är milsvidd skillnad i utrymmet runt stolen och till närmsta stolsgranne jämfört med standard Economy.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Pho

LarsCph

Medlem
Ifrån Göteborg så går det ofta att få riktigt bra priser på Premium Economy jämfört med andra utrese destinationer (inklusive CDG). Ibland bara några hundra kronor mer än vanlig economy.
Om man kan få dessa biljetter får det ett par uppenbara fördelar:

Hvis prisforskellen er så lille ville jeg heller ikke være i tvivl og så er PECO absolut pengene værd. Vi nød jo desuden også godt af den lave pris på upgrade fra PECO til BUSINESS på hjemrejsen. Jeg syntes dog stadig a PECO er mere ECO end BUSINESS i oplevelsen om bord.

Nu går jeg så og venter på en god kampagnepris på billetter i business class fra CPH til DPS i Juli 2015. Desværre er det højsæson så det sker nok ikke :-/
 
Toppen