Senaste nytt

Thai Airways inför Premium Economy på Airbus A320 rutter inom Asien

Dr. Miles

Expert
Fr o m vintertidtabell 2014 (2014-OCT-26) inför THAI Premium Economy på Airbus A320 rutter inom Asien.

Premium Economy på dessa flygningar bokas i U klass så dem som flyger med THAI Premium Economy från Stockholm/Köpenhamn får inte längre flyga i Business class på de flygningarna.

[Premium Economy] Stockholm-Bangkok T/R, Thai Airways, 14.300 SEK inkl. skatter
[Premium Economy] København-Bangkok/Phuket/Asien T/R, THAI, från 13.500 DKK inkl. skatter

Följande rutter kan få Airbus A320 med Premium Economy:
Bangkok – Chiang Mai
Bangkok – Chiang Rai
Bangkok – Hat Yai
Bangkok – Krabi
Bangkok – Phuket
Bangkok – Changsha
Bangkok – Delhi
Bangkok – Gaya – Varanasi – Bangkok
Bangkok – Ho Chi Minh
Bangkok – Hyderabad
Bangkok – Jakarta
Bangkok – Luang Prabang
Bangkok – Mandalay
Bangkok – Penang
Bangkok – Phnom Penh
Bangkok – Vientiane​

Källa: THAI Adds Premium Economy Service on A320 Aircraft from late-Oct 2014 | Airline Route
 

Dr. Miles

Expert
Är det i tillägg till eller som en ersättning för dagens affärsklass på dessa A320or?
Tyvärr Premium Economy (U klass) ersätter Business class på dessa flygningar. :(
Screenshot20140910_3.png


Om man kommer att kunna välja andra flygningar (i Business class) som inte har Premium Economy när man flyger med Premium Economy biljett från Stockholm/Köpenhamn vet jag inte.
 

d99mlu

Medlem
Jag hänger inte riktigt med... min flight Bangkok - Chiang Mai är bokad i J, och 773 står som equipment. Den kan alltså ändras till en 320 utan Royal Silk? Då måste jag ju få kompensation iaf...
 

Dr. Miles

Expert
Jag hänger inte riktigt med... min flight Bangkok - Chiang Mai är bokad i J, och 773 står som equipment. Den kan alltså ändras till en 320 utan Royal Silk? Då måste jag ju få kompensation iaf...
Det är de flygningarna som REDAN flygs med Airbus A320 som berörs. Det handlar inte om Equipment change.
Det är inte så att alla flygningar på de rutterna i mitt inlägg kommer att flygas med Airbus A320.
 

Senator

Moderator
jag har svårt att se Equipment Change från B777/B787/A330 till A320 :) Men, med Thai vet man aldrig..

Tror det är ett isolerat problem. Dock kan det vara lägen vid IrrOPS där man bokas om att man blir besviken, eller om man själv vill med en annan flight.
 

Dr. Miles

Expert
Alltså, det är THAI Smile det handlar om?
Antagligen, men THAI ändrar flightnummer (TG2000-2999) av vissa THAI Smile opererad internationella flygningar till vanliga 3 siffriga TG flightnumer.
Frågan är om THAI flyttar operation från THAI Smile eller inte.

Källa: THAI W14 International Operation Changes as of 17SEP14 | Airline Route

THAI tar bort information om THAI Smile opererad flight från flight infomration. Det visas som vanlig THAI flygning.
Jag undrar om THAI vill göra THAI Smile osynlig från publiken. De möjligen behåller THAI Smile som produktionsbolag (likt som Blue1 åt SAS) men det är en känsla jag har.

Källa: THAI W14 Bangkok Don Mueang Domestic Operations as of 16SEP14 | Airline Route
 
Toppen