Senaste nytt

Prao Inom flyg i stockholmsområdet?

Miljon3

Medlem
Hej Businessclass vet ni var det finns prao möjligheter inom flyg i stockholms-området. Dela gärna med er av era ideer. Det är vecka 45-46 som gäller för mig.
 

erhel

Medlem
För ganska många år sedan nu så gjorde jag min prao på Bromma flygplats. Det var riktigt bra och man fick prova på många olika delar av flygplatsverksamheten. Dock var det bara en vecka då. Så precis som Jacob skriver, kolla med Bromma!
 

Jacob

Medlem
För ganska många år sedan nu så gjorde jag min prao på Bromma flygplats. Det var riktigt bra och man fick prova på många olika delar av flygplatsverksamheten. Dock var det bara en vecka då. Så precis som Jacob skriver, kolla med Bromma!
Hehe, jag har också gjort det. :) Länge sedan nu, men det var väldigt bra, i princip en dag på varje avdelning.

Jag fick både jobba i gaten vid boarding, göra utrop i terminalen, sortera väskor, ett besök på brandstationen m.m.
 

Jacob

Medlem
Det var dryga 20 år sedan jag var där och allt var väldigt annorlunda på den tiden, framförallt när det gällde säkerheten. Kan inte påminna mig att jag gick genom säkerhetskontroll någon gång under veckan på Bromma och jag kunde gå runt ganska fritt airside.

Det är nog väldigt annorlunda idag när det är hårt med säkerhetskontroller och strikt med ackreditering och ledsagare när man ska airside utan att vara passagerare.

Men visst var det skoj och väldigt välordnat. Jag var förresten med i något personalmagasin de hade på den tiden i Luftfartsverket om min praovecka. Ligger nog hemma någonstans.
 

flugplan

Medlem
Lycka till! Har du några kontakter som kan dra i några trådar? Tror det är lättaste vägen in.

Ett sidospår: Jag vet om en person som under 90-talet praoade som pilot på Skyways. Vilken dröm-prao. :)
 

Bryant

Medlem
Jag praoade på Nordic East 1993(?). Hade två riktigt bra veckor där. Fick flyga MD80, 737-200 och L-1011 :).

Jag skrev även deras slogan till deras affischer.

Min syo ville absolut inte släppa iväg mig till Arlanda eftersom "jag tog Märsta elevernas platser". Det struntade jag i och körde på.
 
Toppen