Senaste nytt

Thai Airways Boeing 777-300ER på Seatguru

Stämmer säteskonfigurationen på ovannämnda flygplan på Seatguru? Jag har lagt som önskemål att sitta på rad 40 alt 60, platserna F-K då jag skulle uppskatta att få lite extra benutrymme. Är dessa rader bra platser?

Vänligen,
Otto
 

Dr. Miles

Expert
Stämmer säteskonfigurationen på ovannämnda flygplan på Seatguru? Jag har lagt som önskemål att sitta på rad 40 alt 60, platserna F-K då jag skulle uppskatta att få lite extra benutrymme. Är dessa rader bra platser?
Dessa platser har extra benutrymme men om jag minns rätt, säten vid bulkhead hade fixerade armstöd, vilket reducerar sätebred något.

Här kan du se Economy class kabinen på THAI Boeing 777-300ER.
Thai Airways Boeing 777-300ER till Arlanda 2013 | Sida 15 | BusinessClass.se
 

LP

Medlem
Det enda som inte stämmer på seatguru är att rad 19 - 22 inte är royal silk utan Thai premium economy
Samma stolar men meny från turistklass. Om vi nu pratar om ARN-BKK.
 
M

Monkey_Class

Guest
Håller med Miles. Det är inte roligt att sitta där för armstöden är fasta. Dessutom om du åker off season och en veckodag så är kärran sällan full ut från CPH och då är det skönare att ta en 4 rad så du slipper ngn brevid dig.
Bästa stolarna är rad 71 för då om kärran inte är full kan du lätt se var det finns lediga 2 säten (eller fler) att konfiskera så fort du hör de magiska orden "Boarding completed"
Är den full så har du "extra" utrymme vid isle. Drinkvagnarna kör inte in i dina knän när du slaggar och råkar lägga ut benet i mittgången (just Thai är i mina ögon världsmästare på knäkross)
Tar du 40 resp. 60 så får du ha tålamod med alla "gymnaster" på morgonkvisten, dvs de som rätar ut alla lemmar efter en kass nattsömn.
60 har galleyn och 40 muggarna (kan komma nice doft vid rusning därifrån)
 
M

Monkey_Class

Guest
Det enda som inte stämmer på seatguru är att rad 19 - 22 inte är royal silk utan Thai premium economy
Samma stolar men meny från turistklass. Om vi nu pratar om ARN-BKK.
Eller CPH -BKK.
För mig är premium den bästa kompromissen - jädrigt bra stolar och bra pris. Maten kvittar mig då flygmat i regel inte är mycket att hänga i julgranen, oavsett klass (nu är jag en gammal fransk sausier/Sous chef så :)) plus att åker man till Thailand skall man inte börja upplevelsen med att få in föda som kallas Thai i menyn men liknar något heelt annat :)
Plus att det är en "nattflight" dvs man släcker ned efter en stund om man tar 14:45an.
 
Tack för alla svar. Nu är det så att hela familjen (2 vuxna och 2 barn) åker på denna resa, så att hitta bästa singelplatsen är inte aktuellt. Min förhoppning är att barnen ska få en så behaglig resa som möjligt, och ev kanske kan ligga på golvet framför stolen och sova. Tyvärr är det så att plånboken inte tillåter mig att boka oss i Premium, annars hade det varit det självklara valet.
 

LP

Medlem
Även dom uppgraderade 777-300ER har samma cabin layout ( 77B eller 74B1) men med annan inredning ( ljusgrå) och touchscreen handkontroller. Åkte BKK-PVG i juli med en uppgraderad maskin.
 
M

Monkey_Class

Guest
Tack för alla svar. Nu är det så att hela familjen (2 vuxna och 2 barn) åker på denna resa, så att hitta bästa singelplatsen är inte aktuellt. Min förhoppning är att barnen ska få en så behaglig resa som möjligt, och ev kanske kan ligga på golvet framför stolen och sova. Tyvärr är det så att plånboken inte tillåter mig att boka oss i Premium, annars hade det varit det självklara valet.

Skulle nog ändå försöka undvika de sätena för du vet ju hur barn är - man tror att de uppskattar samma saker som en själv :) När det är nannadags så kommer de inte tycka att golvet är bra och vill då gosa med pappsen och mammsen genomatt lägga sig i knät. Det kan bli problematiskt om armstöden inte går att fälla upp.
Dessutom händer det ibland att vissa som skall på semester börjar tjuva på alla mai thais osv redan på planet vilket gör dem vingliga och det är ingen rolig kombo med vingel och luftgropar och barn på golv. Dessutom brukar inte flygbolag vara för glada över folk på golv vid nödutgång - om de ens tillåter barn där.

Personligen skulle satsa på 71-72 även om du har galley och mugg därbak, men det kan vara lite skönt att kunna ha det lite "för sig själv där", med att kunna byta stolar med varandra utan att störa någon plus att morgontoaletten klaras av först av alla :)
 
Toppen