Senaste nytt

Söker: Sverige - Sydamerika i business class

Impendill

Medlem
  1. Varifrån vill du börja din resa? Helst Göteborg, men Stockholm, Köpenhamn eller Oslo går bra.
  2. Var är din destination? Buenos Aires, men Sydamerika överlag är mycket intressant.
  3. När vill/behöver du resa ut? Juli 2015
  4. När vill/behöver du komma hem? Augusti 2015
  5. Hur länge vill du vara borta? 5 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 Vuxna
  7. I vilken kabinklass? Business
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Alla
  9. Vad är din budget? (per person) Helst under 20 000 kr
  10. Vad är det viktigaste för dig? Biljettpris
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Nej
Har hittat TK biljetter till Buenos aires för 19.000 kr. Skulle gärna se att det går att hitta till lägre pris.
Har sökt men inte hittat.

Har ca 200 000 EB-poäng och 47 000 M&S. Är TK Elite om det på något sätt kan spela in.
 

Impendill

Medlem
Det kanske går att kombinera med en EB-resa till USA och sedan businessclass därifrån till Sydamerika med vanlig biljett?
 
Last edited:

Senator

Moderator
Det kanske går att kombinera med en EB-resa till USA och sedan businessclass därifrån till Sydamerika med vanlig biljett?

Personligen tror jag att detta blir rätt dålig valuta för pengar och poäng. Det finns några deals med Copa och Avianca från New York till Sao Paolo, men det blir $3,000 tur och retur..

18-20tkr är bra priser till Sydamerika.
 

Senator

Moderator
Jag hittar United från New york - Lima för 12 000 kr i Business. Är det ett bra pris?

Allt är relativt.. Men vart vill du åka? :) Är det Lima, Sao Paolo, Buenos Aires? Beroende av svaret kan det finnas olika alternativ...

Hittar du ett kombo Stockholm - New York för 12 000kr och sedan New York - Lima för 12 000kr är väl det ett hyfsat pris. Men tycker det är dåligt värde att använda poäng på Stockholm - New York och sedan köpa New York - Lima för cash. Då hade jag hellre bokat Stockholm - Sydamerika med poäng för en person, och med cash för den andra utan att resa via USA, eller kanske Nordamerika till Sydamerika är en bra deal med EuroBonus så köper man Stockholm - New York.

Glöm inte en sak.. Kolla också vad kostnaderna är dit man skall åka. Kanske det känns bättre att åka till Sao Paolo för 19 000kr, sedan visar det sig att hotellen är 1 000kr dyrare per natt än ditt alternativ 2. Flyget är en den av priset..
 

Jonas C

Medlem
Tycker att 20000kr är ett rimligt pris i Business till Sydamerika, även om det är lite i överkant för min plånbok. Alternativet är annars att du letar efter andra avreseorter i Europa eller Nordafrika. Många TK biljetter är billigare i Business från Kairo och då kan det löna sig att positionera sig.
 
Toppen