Senaste nytt

Le Meridien Picadilly eller W Hotel Leicester Square i London?

rvarttinen

Medlem
Vilket föredrar du (vet att du är W-fan) av dessa? Bokar antingen eller. Samma pris (skiljer 30USD på 2 nätter).

Ja, W står sig oftast väldigt bra ... några undantag finns det dock (kan t.ex. inte rekommendera W Times Sq. i NYC, höll inte vad som kan anses vara normal W standard). Men, åter till frågan; jo, nästa gång jag åker till London så tänker jag prova W Leicester Sq. Har ju, som sagt, bott på Le Meridien Picadilly och kan inte annat än rekommendera detta hotell. Håller bra klass, fransk bien être m.a.o. stil och finess. Antar att W är USD 30 dyrare? Jag skulle nog testa ..!.. men, det är jag. Har inte bott på detta W så jag kan inte uttala mig om det. Om du väljer att bo på W så dela gärna med dig av dina erfarenheter med detta hotell (recension??).
 

flybob

Medlem
Ja, W står sig oftast väldigt bra ... några undantag finns det dock (kan t.ex. inte rekommendera W Times Sq. i NYC, höll inte vad som kan anses vara normal W standard). Men, åter till frågan; jo, nästa gång jag åker till London så tänker jag prova W Leicester Sq. Har ju, som sagt, bott på Le Meridien Picadilly och kan inte annat än rekommendera detta hotell. Håller bra klass, fransk bien être m.a.o. stil och finess. Antar att W är USD 30 dyrare? Jag skulle nog testa ..!.. men, det är jag. Har inte bott på detta W så jag kan inte uttala mig om det. Om du väljer att bo på W så dela gärna med dig av dina erfarenheter med detta hotell (recension??).

Då har jag bokat W. Lovar att återkomma om hur det var. Det visade sig att W blev 12 USD dyrare för två nätter när jag kikade på "Hot Escapes", så det kändes som att det var värt det för att utöka SPG-kunskapen här på BC ;)
Tack för input.
 

nilsson

Medlem
W Leicester Sq. är något så ovanligt som ett hotell i London där allt är helt, fräscht och underhållet av professionella hantverkare. Jag gillar atmostfären (och baren) på Le Meridien Picadilly bättre.
 

flybob

Medlem
Då har jag bokat W. Lovar att återkomma om hur det var. Det visade sig att W blev 12 USD dyrare för två nätter när jag kikade på "Hot Escapes", så det kändes som att det var värt det för att utöka SPG-kunskapen här på BC ;)
Tack för input.

Då har vi provat och rummet gillade vi mycket. Som platinum member blev jag uppgraderad till ett Corner Room. Frukosten som ingick (platinum amenity) var kall buffé, med färska bär, yoghurt, granola, bagels, gravad lax oav. Helt ok start på morgonen, även om personalen i restaurangen "Spice market" lämnade stort utrymme för förbättring.
Baren/loungen var ingen höjdare med möblemang bestående av en soff- och pall-kombination som inte var värdig vuxna människor.
Vi bodde på femte våningen och hörde en hel del ljud från nattklubben natten till söndag, men inget som hindrade insomning.
Kul med ett rum som skiljer sig från ett vanligt sovrum. Handfat mitt i rummet och bakom spegeldörrarna gömmer sig toalett samt dusch.
Överlag ett bra hotell, även om det är lite för mycket folk precis utanför dörren för min smak.
Rekommenderar det @NotRyan!

Avslutar med några bilder.

2014-08-22 19.25.07.jpg 20140822_192501.jpg 20140822_192520.jpg 20140822_192515.jpg 20140822_192556.jpg
 
Last edited:
Toppen