Tycker Accor rent allmänt är värdelösa på alla anspråkskrav... Så fort de ska betala ut (eller tillbaka) poäng och pengar är det alltid mycket svårt.
För mig slarvade de bort 10.000p (ca 4-5.000kr) , och det var omöjligt att lägga till de i systemet (trots att jag hade bevis). När jag ringde ännu mer (och mailade) slutade de svara helt.... Sedan orkade jag inte driva frågan mer (till deras stora glädje). När de till sist återkopplade (efter typ ett år) hade mina poäng tyvärr förfallit...
Aldrig varit med om ett sämre handhavande hos något reseorienterat bolag, men bor man mycket i Italien finns det inte många kedjor att välja mellan. Numera utnyttjar jag bara mitt Platinumkort, och sparar "stays" på hotels.com bokningssystem.
Detta är en av många gånger jag haft problem med Accor...
Att du fick vänta 18d på en deposition är inte OK någonstans, men jag vill bara informera om att det ofta är mycket värre än så. SAS är väl god tvåa när det gäller att undslippa utbetalningar, men ligger fortsatt en bit bakom Accor.