Senaste nytt

Conrad Dublin, några erfarenheter? Finns det en lunch?

EBGGOT

Medlem
God morgon,

Nytt projekt i Dublin därav måste jag hitta ett bra hotell i city. Jag har tidigare bara bott vid airport.
Funderar på Conrad men det verkar bara lite oklar kring fall detta hotell är bra eller dåligt.

Någon som har erfarenheter? Finns det en lounge? (hittar ingen info online)

Brukar det uppmärksamma HH status?
 

jsn

Medlem
Var i Dublin kommer du vara?
För närmare 10 år sedan både jag några gånger på The Morrison, ett designerhotell som jag verkligen gillade :)
Skall du jobba mer åt "Dublin 4" hållet så tyckte jag att Herbert Park Hotel var OK.
 

mha321

Medlem
Arrangerade en konferens för ca 200 pers på Conrad Dublin förra året. Har aldrig fått så många kommentarer från deltagarna om att det var ett bra hotell som tidigare gånger jag gjort det på olika ställen. Det är dock inte direkt lyxresenärer eller ens medvetna dito det handlar om, så då är väl iofs alla Conrad bra :)

Jag tyckte hotellet var riktigt bra, både att bo på och för konferensen. Däremot hade de åtminstone då ingen lounge.

Jag fick suite upgrade, snacks, mineralvatten osv (och förstås wifi). Är Hilton Gold, men å andra sidan så var jag också ansvarig för att de sålde ut hela konferensavdelningen i 4 dagar, så det kan säkert påverkat också. Vet inte hur mycket det gör om man "bara" är Gold.
 

sembl

Medlem
Jag brukar husera på Morrison som är Hilton. Trevlig personal, bra mat i restaurangen och riktigt bra frukost (gratis som guld/diamond). Och gångavstånd till det mesa. Rummen är verkligen superfräscha med mycket led belysning etc

Conrad är trevligt men lite mer gammalt stuk på rummen men också bra personal som är väldigt hjälpsamma.
 

EBGGOT

Medlem
Jag brukar husera på Morrison som är Hilton. Trevlig personal, bra mat i restaurangen och riktigt bra frukost (gratis som guld/diamond). Och gångavstånd till det mesa. Rummen är verkligen superfräscha med mycket led belysning etc

Conrad är trevligt men lite mer gammalt stuk på rummen men också bra personal som är väldigt hjälpsamma.

Har Conrad lounge? Har Morrison lounge? Hur brukar bemötandet vara för dig som Diamond när det gäller upgrades?
 

sembl

Medlem
Nej och Nej, som Diamond har jag alltid fått svit på Morrison utan att fråga. Klart i min stil med superstort badrum vilket jag gillar på rummet. Sviter tenderar till att ha bara aningen större badrum men här är det superstort. Skall se om jag kan ladda upp lite bilder om en stund.
 

EBGGOT

Medlem
Nej och Nej, som Diamond har jag alltid fått svit på Morrison utan att fråga. Klart i min stil med superstort badrum vilket jag gillar på rummet. Sviter tenderar till att ha bara aningen större badrum men här är det superstort. Skall se om jag kan ladda upp lite bilder om en stund.

Jag bokade av Conrad och bokade Morrison .... litar på ditt och @Senator omdöme!
 

sk-sthlm

Medlem
Jag tror det var rätt val...jag bodde på Conrad och tyckte att det hade lite för mycket 80-talskänsla för min smak.

Bäst gillade jag The Merrion, som rekommenderas varmt! Westin och Radisson är också ok, Radisson ligger lite tråkigt till bara.

Lycka till på projektet!
 
Toppen