Senaste nytt

EuroBonus planerar ändra SAS American Express 2-4-1 i Sverige hösten 2014

Stefan62

Medlem
Ikväll var det launch-party för bonusfeber.se på Radisson Blu Strand Hotel i Stockholm:
Lansering av Bonusfeber på Radisson Blu 2014-08-19

Det jag uppfattade som huvudattraktion var presentationen av SAS Eurobonus-chef, Nils Lindhe, samt möjligheten att ställa frågor till honom.

Nils antydde bl a ”betydande” förändringar under hösten vad gäller samarbetet med American Express. T ex diskuterar man en ny kompletterande gräns för ”2-4-1”-vouchern som innebär att om man kommer upp i inköp över 300 000 SEK så ska man kunna nyttja vouchern i hela Star Alliance, (dock kommer den ”gamla” gränsen också att finnas kvar).

Inga ytterligare detaljer gavs, men det var tydligt att man kommer att närma sig den norska motsvarigheten. Vidare antyddes att man kommer att ha ett speciellt erbjudande för innehavare av American Express Platinum. Nils avslutade med att det blir mycket att se fram emot under kommande höst och vinter…!
 

Attachments

  • DSC_1908.jpg
    DSC_1908.jpg
    {memory} MB · Visningar: 446
Last edited by a moderator:

Unicornone

Medlem
Suck, att de ska komma med * vid 300k nu när man har bytt jobb o inte har massiva utlägg längre.. Kommer inte upp i 300k privat. Tar mig uppemot 200k genom avancerat planerande av kortnyttjande.
*snyft*
 

EBGGOT

Medlem
Tycker det är ett bra förslag som verkligen belönar det som spenderar! Får verkligen hoppas det gäller F-awards också ...
 

Stefan62

Medlem
Får verkligen hoppas det gäller F-awards också ...

Det bekräftades att man även "tittar på det", men jag skulle inte bli förvånad om just den delen blir det speciella erbjudandet för American Express Platinum som nämndes.

Eurobonus har ju redan förändrats under året med införandet av Pandion och lite förbättrade förmåner för silver-medlemmar etc och jag är övertygad om att det kommer mera.
 

EBGGOT

Medlem
Det bekräftades att man även "tittar på det", men jag skulle inte bli förvånad om just den delen är det speciella erbjudandet för American Express Platinum som nämndes.

Eurobonus har ju redan förändrats under året med

Vi kan ju hoppas att det blir något extra för Platinum... just nu så finns det ju ingen anledning att ens avvända kortet när det är så mycket bättre intjäning på SAS amex. (Man bör "äga" ett för försäkringarna)
 
Vi kan ju hoppas att det blir något extra för Platinum... just nu så finns det ju ingen anledning att ens avvända kortet när det är så mycket bättre intjäning på SAS amex. (Man bör "äga" ett för försäkringarna)

Tvärtom... Idag använder jag ju tyvärr inte med SAS Amex eftersom jag vill ha min spend på mitt Platinum. Så gärna någon bra erbjudande som gör att jag ändå kan fortsätta använda platinumkortet.
 

JacobGBG

Medlem
Nils antydde bl a ”betydande” förändringar under hösten vad gäller samarbetet med American Express. T ex diskuterar man en ny kompletterande gräns för ”2-4-1”-vouchern som innebär att om man kommer upp i inköp över 300 000 SEK så ska man kunna nyttja vouchern i hela Star Alliance, (dock kommer den ”gamla” gränsen också att finnas kvar).

Mycket välkommet besked! Det gillar vi.
 
Last edited by a moderator:
Toppen