Senaste nytt

Vilket är det finaste "amenity kit" ni fått på en flygning?

Jag har en lite ovanlig hobby (enligt fru och vänner) som samlar på trevliga amenity kits när jag flyger Business Class och First Class.

Amenities betyder "bekvämligheter" i detta sammanhang och det är också tanken; man ska kunna kliva av planet i hyggligt skick trots en lång flygning. Personligen har jag en resenecessär med mina egna bekvämligheter så det är sällan jag verkligen använder det jag får på planet. Undantaget kan vara minttabletter, munskölj eller någon trevlig eau-de-toilette.

Vad är det finaste amenity kit ni fått på en flygning? Ladda gärna upp en bild!
 

SvartMjolk

Medlem
Jag samlar också, men har inte så många ännu. Favoriterna är utan konkurrens de två från Rimowa som jag fick när jag flög first klass tidigare i år, ANA och Thai. Jag tror ändå Thai vinner på innehållet. Är inte hemma nu, men ska försöka komma ihåg att slänga upp bilder senare.
 
Jag samlar också, men har inte så många ännu. Favoriterna är utan konkurrens de två från Rimowa som jag fick när jag flög first klass tidigare i år, ANA och Thai. Jag tror ändå Thai vinner på innehållet. Är inte hemma nu, men ska försöka komma ihåg att slänga upp bilder senare.

Jag gillar också Rimowa - särskilt eftersom jag har en likadan stor väska. Har sju Rimowa boxar intill sängen just nu, har åkt lite Thai F :)
 

NotRyan

Medlem
Det senaste amenitykitet i Thai F - från Porsche Design är nästan snyggare än det redan snygga Rimowa-kitet :)
 

Jacob

Medlem
Själv har jag fyra stora papperskassar hemma med amenity kits som jag ska gå igenom vid tillfälle. Har i de flesta fall slutat att ta med dessa hem om det inte är något särskilt innehåll (deo, after shave etc), men alltid praktiskt om man behöver ett par extra sockor under vintern eller tappat bort sin kam. :)

Emirates First är nog även min favorit, en stor necessär i brunt läder. Väldigt elegant. Jag är också en stor fantast av Bvlgari-produkterna som ligger i.
 
Last edited:

Jonas C

Medlem
RIMOWA från EVA Air. Annars var Porsche Design kittet från Turkish rätt fint. Sämsta amenity kit jag har fått var från SAS...
 
Toppen