Senaste nytt

Lämna blommor över helgen

Det var dags att fylla år i veckan och eftersom det är arbetsvecka fyllde jag på hotellet. Farsan uppmärksammade mig genom att ringa hotellet och be de köpa en bukett samt ställa de på mitt rum. Det fungerade oväntat bra, se bilden.

Jag fick dessutom en extra tallrik frukt och en grattis hälsning från hotellet.

Idag morse var det fredag och buketten är fortfarande långt ifrån 'färdig' så jag frågade vid utcheckning ifall de kunde spara buketten tills måndag då jag är tillbaks. Att ha den i handbaget skulle bara bli jobbigt. Killen i disken ryckte på axlarna och sa att de inte hade någon plats, men sa att jag säkert kunde få ställa de i bagagerummet om jag hämtade blommorna själv!?

Då sa jag att det får vara! Var min förfrågan konstig? Brukar ni lämna nått på hotellet? Jag har ändå 50 nätter på hotellet sen mars.
 
Bilduppladdningen från telefon strulade
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    {memory} MB · Visningar: 220

Stefan62

Medlem
Det händer, men inte så ofta, att jag lämnar saker på hotellet. Framförallt har det handlat om arbetsrelaterad utrustning.

Om den jag frågar inte är riktigt "på" så kallar jag på "manager on duty" eller hotell-chefen. Det har ALLTID löst sig. Blommor har man förvarat åt mig i ett sval-/kylrum över en helg - no problem!
 
Det händer, men inte så ofta, att jag lämnar saker på hotellet. Framförallt har det handlat om arbetsrelaterad utrustning.

Om den jag frågar inte är riktigt "på" så kallar jag på "manager on duty" eller hotell-chefen. Det har ALLTID löst sig. Blommor har man förvarat åt mig i ett sval-/kylrum över en helg - no problem!

Ok, tack. Då vet jag till nästa gång!
 
Toppen