Senaste nytt

Hur ska jag driva ärendet mot BA ang avbokningsavgifter

När vi bokade vår resa (reward flight) med BA i Januari, för resa i november, hörde jag mig för en extra gång hur det låg till med avbokningsavgifter. Eftersom vi har infant med i bokningen skulle det inte bli någon avbokningsavgift för någon i bokningen sade den engelsktalande agenten. Nu när jag ringer och måste avboka, säger svenska executive club att det kostar 350 kr /person. BA gjorde ändringar i mars gällande avbokningsavgifter men det ska inte påverka bokningar gjorda dessförinnan. Ord står mot ord, kundtjänst vill inte ta i det och menar att alla agenter vet att man aldrig kan få 0 kr i avbokningsavgift och vill bli av med mig under samtalen, säger att de kan inget göra.

Har ni några tips på hur jag kan driva detta ärende vidare? Jag kommer inte ge upp i första taget när jag vet att jag har rätt. Jag har ju inga bevis eftersom jag fick informationen muntligen och ingen på kundtjänst verkar ha hört talas om bra service och "kunden har alltid rätt".
 

seat56f

Medlem
Det är just på grund av sånt här man skall spela in alla sina samtal med kundtjänsfolk.

Tipsar om Galaxy Call Recorder som iaf funkar på en Samsung Galaxy S4. Spelar in alla samtal ut/in, så får du radera dem efteråt. Funkar alltså också hyfsat på bluff- och bedragarteleförsäljare som klipper och klistrar i samtal, extra viktigt som företagare när konsumentskydd inte gäller.
 
Tipsar om Galaxy Call Recorder som iaf funkar på en Samsung Galaxy S4. Spelar in alla samtal ut/in, så får du radera dem efteråt. Funkar alltså också hyfsat på bluff- och bedragarteleförsäljare som klipper och klistrar i samtal, extra viktigt som företagare när konsumentskydd inte gäller.
Jag använder record my call, fungerar bra. Får bara se till att ändra att den spelar in från samtalet och inte från mikrofonen (för då spelas bara du själv in)
 
Tack för tipsen. Jag har nu blivit routad till en annan avdelning inom customer service, som i sin tur har lagt över ärendet till england, pga att det var den engelska agenten som gav uppgifterna om gratis avbokning. Jag kan fortfarande inte förstå varför kundtjänsten i Sverige har befogenheter att waiva 700 kr och tycker det är skamligt att jag som extern part blir lidande av BAs interna organisation och processer. Det verkar som att Svenska kundtjänsten måste få en kod av England innan de kan waiva avgiften och det kan ta flera veckor att processa. Hade jag bara varit Gold hade det inte varit några problem, som Agehall tipsar om, men den sidan nämner numera bara reglerna om man håller ett Gold-card, och jag är silver.
 

agehall

Medlem
Reglerna skiljer sig inte åt mellan guld och silver svjv. Men oavsett så är det viktiga att nuvarande regler bara tillämpas på bokningar efter 31/3, så din bokning ska inte omfattas oavsett.

Du kan ringa UK själv utan problem, men du kommer att hamna hos den vanliga linjen och inte gold line. detta behöver inte nödvändigtvis vara dåligt, men det kan ta lite längre tid. Kör skype så kostar det dig inte en förmögenhet...
 
Toppen