Senaste nytt

Biljett sökes: Köpenhamn-Sao Paulo-Washington-Köpenhamn

Gweilo_2

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? CPH
  • Var är din destination? skall besöka Washington och Sao Paulo
  • När vill/behöver du resa ut? relativt flexibel i oktober,
  • När vill/behöver du komma hem? 11/10
  • Hur länge vill du vara borta? ca en vecka, 2 arbetsdagar / ställe, borta helg OK
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kabinklass? Detta är utmaningen: kan man hitta en resa där jag flyger business mellan CPH - GRU och sedan resten i economy för att få ner priset ? Spelar ingen roll om jag reser "medsols" eller "motsols"
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 20.000 SEK
  • Vad är det viktigaste för dig?
  • Kort restid och pris
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Washington och Sao Paulo för arbete, ca 2 dagar per ställe.
  • Övrigt: LH/UnitedSwiss har bra pris på business CPH - IAD - GRU och sedan ekonomi GRU-CPH men jag söker alltså ett alternativ där prio 1 är längsta benet i business och resten spelar mindre roll
 

flybob

Medlem
  • Varifrån vill du börja din resa? CPH
  • Var är din destination? skall besöka Washington och Sao Paulo
  • När vill/behöver du resa ut? relativt flexibel i oktober,
  • När vill/behöver du komma hem? 11/10
  • Hur länge vill du vara borta? ca en vecka, 2 arbetsdagar / ställe, borta helg OK
  • Hur många personer som skall resa? 1 vuxen
  • I vilken kabinklass? Detta är utmaningen: kan man hitta en resa där jag flyger business mellan CPH - GRU och sedan resten i economy för att få ner priset ? Spelar ingen roll om jag reser "medsols" eller "motsols"
  • Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  • Vad är din budget? (per person) 20.000 SEK
  • Vad är det viktigaste för dig?
  • Kort restid och pris
  • Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Washington och Sao Paulo för arbete, ca 2 dagar per ställe.
  • Övrigt: LH/UnitedSwiss har bra pris på business CPH - IAD - GRU och sedan ekonomi GRU-CPH men jag söker alltså ett alternativ där prio 1 är längsta benet i business och resten spelar mindre roll

Gott att du använder mallen, tänk dock på följande regel:

Var tydlig
Vill du ha bra svar får du ställa klara frågor. Undvik alltså att döpa din nystartade diskussion till ”En fråga” utan istället ”Hur gör jag för att uppgradera med poäng på Lufthansa?”. Undvik också att använda förkortning i rubriken. T ex använd inte OSL utan skriv Oslo istället. Moderatorer kommer att ändra oklara titlar för att hjälpa både dig och andra medlemmar.

Forumregler - BusinessClass.se
 

jumbooze

Medlem
För den här typen av resa hade jag använt miles, särskilt som du kan boka enkel till GRU och sedan boka en enkel resa därifrån och på så sätt slippa skatter
 
Toppen