Senaste nytt

Hitta awardresa med Star Alliance till Peking i business class/first class

Tigerwulf

Medlem
Hej,

Då jag inte är så himla duktig att hantera datorer och inte vet hur jag skall hitta award resor nu när awardtravelr.com
Har lagt ned hoppas jag någon på detta forum kan hjälpa mig med nedan resa. Då jag bränt mina USDM Miles har jag just nu bara sas poäng, men fick just erbjudande att köpa både lifemiles och USDM Miles , så även dessa möjligheter är att beakta.

Varifrån vill du börja din resa? Arlanda
Var är din destination? Peking, med stopover i Bangkok
När vill/behöver du resa ut? 5-7 augusti och vidare till Peking den 10-11
När vill/behöver du resa hem? 16-17augusti, (klar i Peking den 16)
Hur länge vill du vara borta? Ca2veckor
Hur många personer som skall resa? 1
I vilken kabinklass? C/F
Med vilka flygbolag vill du flyga med? StarAlliance
Vad är din budget? 10.000 kr + 600.000 EB poäng ( har även 1.300.000 Amex poäng som kan konverteras men tar ca 10 dagar innan de gäller på flygbolag i så fall, har även möjlighet att köpa 100.000 USDM eller 150.000'lifemiles)
Vad är det viktigaste för dig? Att jag kommer till Peking senast den 11 augusti
Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Då jag skall besöka bekanta i rayong i sydöstra Thailand vill jag gärna ha minst ett stopover i Bangkok , gärna två om det går att ordna på tillbaka vägen oxå. Annars helt öppen för en "kul" hemresa via annat land och då gärna i F. Behöver inte vara hemma föränn den 24 augusti.

Gjorde denna resa tidigare i år med USDM Miles och reste hem med air china via London i First , men nu när awardtravelr.com är nere så är jag helt lost...ringde till sas och försökte boka en resa men fick inte till något.
Är SAS Diamond .. Och Aegan Gold.
 

agehall

Medlem
Jag antar att du menar att du måste vara i Peking 11-AUG-2015, och inte 2014? Annars är nog miles/poäng fel sätt att betala resan. Jag har inte kollat, men det är troligen inte supermycket platser tillgängliga (om det ens finns några alls!).

Dessutom, att få hjälp med att söka bonusresor på ett publikt forum är rätt svårt. Om någon postar en rutt med tillgänglighet så är ju risken att någon annan bokar innan du hinner...

Jag skulle följa Jonas C's rekommendation och använda tex United's hemsida för att söka själv.
 

Dr. Miles

Expert
Man kan inte ta stopover på Star Alliance partner award med SAS EuroBonus poäng, eller rättare sagt man kan ta stopover men det blir summa av flera bonusresor.
 

Tigerwulf

Medlem
Nu har jag lyckats boka denna resa, och hade antagligen tur då det vart inte bara ett stopover utan 2!!!
Utresa med swiss den 5/8 arn-Zürich i C, Thai 5/8 Zürich -Bangkok i F, Thai 11/8 Bangkok -Peking i C, Thai 15/8 Peking-Bangkok i C, Thai 18/8 Bangkok- Frankfurt i F, samt SAS 18/8 Frankfurt-Stockholm i C.
Allt för 190.000 poäng samt 1695 i skatter och bränsletillägg.
Då jag inte egentligen ville ha ett andra stopover men tog det då det fanns möjlighet att flyga A380 i F igen.
Ibland blir man förundrad över att det går, men då jag frågade sas agenten fick jag till svar att "det mesta går vid bokning med EB poäng om man är Diamond" så jag tackar och tar emot.
 

Dr. Miles

Expert
Nu har jag lyckats boka denna resa, och hade antagligen tur då det vart inte bara ett stopover utan 2!!!
Utresa med swiss den 5/8 arn-Zürich i C, Thai 5/8 Zürich -Bangkok i F, Thai 11/8 Bangkok -Peking i C, Thai 15/8 Peking-Bangkok i C, Thai 18/8 Bangkok- Frankfurt i F, samt SAS 18/8 Frankfurt-Stockholm i C.
Allt för 190.000 poäng samt 1695 i skatter och bränsletillägg.
Då jag inte egentligen ville ha ett andra stopover men tog det då det fanns möjlighet att flyga A380 i F igen.
Ibland blir man förundrad över att det går, men då jag frågade sas agenten fick jag till svar att "det mesta går vid bokning med EB poäng om man är Diamond" så jag tackar och tar emot.
Är du säker på att du använder SAS EuroBonus poäng? Summan av skatter och bränsletillägg är för låg för att vara SAS EuroBonus bonusresa med andra Star Alliance partner.
 
Toppen