Senaste nytt

Finnair Premium Lounge öppnas idag

Hej,

Igår blev personer från "den andra sajten" inbjudna till den nya Finnair Premium Loungen på non-Schengensidan av Helsingfors-Vandaflygplats. Samtidigt berättade Finnairs representant att loungen öppnas idag kl 12. Presskonferens blir det först om drygt två veckor.

Det var väldigt kul att Finnair arrangerade ett smygtitt. Vi fick ytterligare prova nya loungekäket och några nya vin.

Själva loungen var väldigt smakligt designad med trägolv, mycket vitt och en väldigt nordisk atmosfär. Loungen är LED-belyst och byter färg enligt dagens gång - om jag minns rätt är det 4 olika färger.
 

agehall

Medlem
Ah! Jag passerade den gamla loungen som hastigast och såg käket uppställt! Såg även en grupp inne i den nya delen...
 

agehall

Medlem
Synd att man inte visste om detta eller hade tid att hänga på. Fast om bastun inte var igång så missade jag nog inte mycket.. ;)
 

agehall

Medlem
Ja, det är klart du får! Vi länkar ju ofta till FT (och andra siter) när det redan finns bra info där som inte är "värt" att kopiera hit.
 
Bilder

Samanfattning:
- 122 platser
- enbart oneworld lounge för OWS/OWE
- non-Schengensidan
- samma ingång som på Finnair loungen, men man tar vänster för disken istället för att gå rakt framåt
- 4 "sunloungers" för att slappna av
- likadan layout som på gamla sidan med en "högre" våning nära fönstret
- liten bastu, kanske 4 pers
- många badrum med dusch
- öppet kök med bar - ingen öppen bar med alkohol men en öppen bar med läsk och kaffe längre borta
- alla eluttag var europeiska, vilket var kanske lite synd. Inga usb-uttag
 
Toppen