Senaste nytt

EuroBonus 20 år!

Hej,
vet inte hur många av er fått e-post från SAS idag... Det fanns med intressant info:

SAS20.jpg

Vi ligger i startgroparna inför ett firande som heter duga. Jubileumserbjudanden, chans att vinna resor och mycket mer. Själva födelsdagsfesten är den 27 april 2012, men det händer saker den 20:e varje månad fram till dess. Håll ögonen öppna den 20 januari.

Vi får vänta med spänning vad SAS har hittat på... :)
 

agehall

Medlem
Jag har inte fått något mail än. Jag tror SAS IT behöver en bättre mailserver, så att de kan få ut alla mail under en och samma dag...
 

agehall

Medlem
SAS IT behöver mycket...

Sant. Man kan kanske ursäkta dem lite också, för det är rätt ont om mailservrar som kan skicka massmail till så pass många personer som de behöver skicka till. Förstår dock inte riktigt varför. Uppgiften skalar rätt bra över flera processer/datorer, så det är ju inget stort tekniskt problem egentligen...
 

jurgenb

Medlem
SAS IT ligger ju lugnt bakom en stor del av kakan, varför vi exempelvis fortfarande efter 2 år inte har någon SAS App.. el SAS Mobilsajt som fungerar ;)


Känner mig oerhört anti SAS idag efter dagens legs.
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag vet inte hur många e-post SAS skickar ut... På min nuvarande jobb gör vi så att t.ex. under e-post kampanjer, skickar vi ut max 25 000 e-post under 6 timmars intervaller. (06-12 och 12-18) Detta för att undvika att utgående e-post hamnar på späm. Tidigare skickade upp till 100 000 e-post under en dag under kampanjer och vår internet leverantören stoppade all utgående mail från oss vid den tillfällen.

Det går utmärkt att skicka bra mycket mer mail än så, om man vet vad man pysslar med. :) Det är dock inte trivialt på något sätt.
 
Toppen