Senaste nytt

Var köpa J. W. blue label?

Gus

Medlem
Jag är sugen på en flaska blue label. På systemet kostar 70 cl 1500 kr. Nu till mina frågor.

1. Jag har för mig att den kostar 1500 kr på Arlanda, men då är den 100 cl. Någon som har vägarna förbi Arlanda och kan bekräfta detta?

2. Jag ska i september flyga med BA ARN-LHR-Newark. Vågar jag köpa flaskan på Arlanda eller är det alltför stor risk att den blir konfiskerad någonstans under vägen?

3. Någon som har tips på var jag annars kan köpa flaskan? Jag kommer i augusti att besöka Doha, Tokyo, Jakarta, Bali, Kuala Lumpur och Katmandu och dess flygplatser.
 

Nemo

Medlem
Jag är sugen på en flaska blue label. På systemet kostar 70 cl 1500 kr. Nu till mina frågor.

1. Jag har för mig att den kostar 1500 kr på Arlanda, men då är den 100 cl. Någon som har vägarna förbi Arlanda och kan bekräfta detta?

2. Jag ska i september flyga med BA ARN-LHR-Newark. Vågar jag köpa flaskan på Arlanda eller är det alltför stor risk att den blir konfiskerad någonstans under vägen?

3. Någon som har tips på var jag annars kan köpa flaskan? Jag kommer i augusti att besöka Doha, Tokyo, Jakarta, Bali, Kuala Lumpur och Katmandu och dess flygplatser.
Du ska iallafall inte handla på Gardermoen. 70 cl för NOK1449 (SEK1595).
 

mha321

Medlem
Har en bekant som passerade LHR för två veckor sedan, och där låg priset på £69 i world of whiskeys T5. (Osäkert om det var för 75 eller 100). Så om du passerar där på vägen, så hade de bra priser då åtminstone...

Har själv handlat den i Tokyo någon gång där den varit ännu billigare, men det var nog kombination av tillfällig kampanj och billig valuta.
 

Gus

Medlem
Har en bekant som passerade LHR för två veckor sedan, och där låg priset på £69 i world of whiskeys T5. (Osäkert om det var för 75 eller 100). Så om du passerar där på vägen, så hade de bra priser då åtminstone...

Har själv handlat den i Tokyo någon gång där den varit ännu billigare, men det var nog kombination av tillfällig kampanj och billig valuta.
Det kan nog inte stämma!?!? Möjligtvis för 20 cl.

Jag är på LHR på lördag. Hojta om du vill att jag skall kika nuvarande pris.

Hemskt hemskt gärna :)
 

mha321

Medlem
Det kan nog inte stämma!?!? Möjligtvis för 20 cl.

Nä den ska varit större än det enligt honom (men den f-n gjorde ju slut på den innan jag fick chansen att "bekräfta") , däremot inte säkert att det var en full 1l. Men det var nog med största sannolikhet ett tidsbegränsat erbjudande - men de brukar ganska ofta ha hyfsade priser.
 
Storbritannien Duty-free är inte billigare, snabbköpet har bättre priser: BTW, you get free in the BA Gold lounge :cool:

LHR: £190.00 - 1 litre (T5 World of Whiskeys är slutsåld)
Costco: £120.00 - Johnnie Walker Blue Label Porsche Chiller 70cl
USA: $199 + TAX - 70cl
USA Duty Free Express: $208.00 - 70cl
 
Last edited:
Toppen