Senaste nytt

[Tips] Smart sätt att använda US Dividend Miles

Dr. Miles

Expert
Jag kan tänka mig att det finns en hel del medlemmar som har hamstrat US Dividend Miles miles genom mileköp vid olika tillfälle. :)

Här kommer några tips och idéer om hur man kan använda miles på smart sätt.

Här kan ni se US Dividend Miles Star Alliance partner award chart.

US&Canada - Europe t/r kostar 100.000 miles i Business class och 125.000 miles i First class
US&Canada - North Asia* t/r kostar 90.000 miles i Business class och 120.000 miles i First class
(*North Asia includes: China, Hong Kong, Japan, Kazakhstan, Kyrgyzstan, Macau, Mongolia, S. Korea, Taiwan, Tajikistan, Turkmenistan, and Uzbekistan.)

Alltså, US&Canada - North Asia är billigare än US&Canada - Europe.
Om man reser från Nordamerikanska östkusten (New York, Chicago, Toronto etc), kan man flyga via Europa till North Asia zon. Dessutom får man ta en stopover eller openjaw per bonusresa.

T ex

Chicago-Stockholm: SAS Business
(stopover)
Stockholm-Zurich: SWISS Business
Zurich-Hong Kong: SWISS Business
(destination)
Hong Kong-Istanbul: Turkish Airlines Business
Istanbul-Stockholm: Turkish Airlines Business
Stockholm-Chicago: SAS Business


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

New York-Köpenhamn: Continental Business
Köpenman-Singapore: Singapore Airlines Business
Singapore-Tokyo: Singapore Airlines Business
(detination)
Tokyo-Frankfurt: ANA Business
Frankfurt-Köpenhamn: SAS Business
(stopover)
Köpenhamn-New York: SAS Business


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
 

Dr. Miles

Expert
Är någon frestad av att flyga så här? ;)
Alla flygningar är tillgängliga i First class.

1/12(TH) LH423 f1
Boston Frankfurt
16:30 05:35+1 744

1/13(FR) LH710 f1
Frankfurt Tokyo(Narita)
13:25 08:35+1 388


1/17(TU) NH002 f1
Tokyo(Narita) Washington,D.C.(IAD)
11:10 09:40 777

1/17(TU) UA424 f1
Washington,D.C.(IAD) Boston
12:23 13:55 752


Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper


120.000 US miles + skatter ca 118 USD + award processing fee 50 USD + Quick ticketing fee 75 USD
 
Tror vi behöver ett par till US 100% bonus kampanj utan någon begränsning på antal köpta miles. Hatten av, AHO, nu vet jag att det är så tråkigt i NZ på sommaren att man letar efter roliga sätt att bli av med US bonuspoäng istället för att njuta av LOTR naturen. :p
 

Ubbe

Medlem
Begriper inte hur du gör.
En stopover är det per leg till destination eller en per total tor?
Skulle det vara möjligt att utgå från New York och ta en stopower i CPH/GOT/ARN på 6 månader och sedan flyga till PNH/SGN destination och åter CPH/GOT/ARN stopover 6 mån sen till New York? Det skulle ju ge oanade möjligheter...
 

Dr. Miles

Expert
Tror vi behöver ett par till US 100% bonus kampanj utan någon begränsning på antal köpta miles. Hatten av, AHO, nu vet jag att det är så tråkigt i NZ på sommaren att man letar efter roliga sätt att bli av med US bonuspoäng istället för att njuta av LOTR naturen. :p

Det är regn varendadag i Auckland. Kanske jag fick någon slags förbannelse...
Det är +12 timmar från Sverige, så kl. 11 i Sverige, kl. 23 i Nya Zeeland. :)

Jag kommer inte åka till Sydön den här gången. Så Lord of the Rings landkap får vänta.
 

Dr. Miles

Expert
Begriper inte hur du gör.
En stopover är det per leg till destination eller en per total tor?
Skulle det vara möjligt att utgå från New York och ta en stopower i CPH/GOT/ARN på 6 månader och sedan flyga till PNH/SGN destination och åter CPH/GOT/ARN stopover 6 mån sen till New York? Det skulle ju ge oanade möjligheter...

Nej, du får endast 1 stopover per bonusresa eller openjaw. Inte båda.
Inte heller stopover både ut- och hemresa.

T ex New York-Stockholm-Zurich-Hong Kong(destination)-Istanbul-Stockholm-New York

Du kan ta stopover antingen vid ut- eller hemresa vid t ex Stockholm.

USA&Canada - South East Asia är dyrare än USA&Canada - North Asia.
 
Guess what time it is in Big Apple ;)
Regnväder är ju väl som hemma, inget ovanligt. Eller kanske det regnar inte alls i Stockholm. Det är bara vi västkustbor som undrar vad som är på tok när man har 3 dagar sol i sträck. :D
 
Toppen