Senaste nytt

[First class] Delhi/Mumbai-Europa enkel, THAI, 16.100 SEK inkl. skatter

Dr. Miles

Expert
Samma som denna deal fast för enkelresa.
Trots att fare basis heter JPOWIIP, sträckan mellan Bangkok och Europa bokas i P klass (First class)
Det finns även priser från Bengaluru, Kolkata och Chennai men de är dyrare.
Stopover i Bangkok triggar inte HIP check.

[First class] Delhi/Mumbai-Europa enkel, THAI, 16.100 SEK inkl. skatter

BOM/DEL-TG destinationer i Europa enkel
Flygbolag: THAI (TG)
Kabinklass: First
Fare basis: JPOWIIP
Bokningsklass: P (på Bangkok-Europa med First class kabin), J (mellan Indien och Bangkok)
Pris:
  • Delhi: 100.740 INR + skatter ca 40.100 INR och uppåt, totalt från ca 16.100 SEK inkl. skatter
  • Mumbai: 103.680 INR + skatter ca 42.000 INR och uppåt, totalt från ca 16.600 SEK inkl. skatter
Förköpskrav: 7 dagar
Min/Max stay: -- / 12 månader
Köp senast: 2015-MAR-31
Gäller för utresa: senast 2015-MAR-31
Stopover: 1 fri stopover är tillåten i Bangkok i varje riktning
HIP check: Gäller ej för stopover
Byte: 1 byte per riktning är tillåten
Barnrabatt: 25% rabatt från baspriset
Återbetalning: Ja, mot 1.000 INR
Ombokning: Ja, mot 1.500 INR per gång
Routing: Delhi/Mumbai-(TG)-Bangkok-(TG)-TG destinationer i Europa

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

THAI Royal First class på Airbus A380
395=6024-IMG_9117.jpg

395=6028-IMG_9132.jpg

(Foto: Jacob)

Reserapporter av medlemmar:


Recensioner av THAI First class:

Poängintjäning:
THAI P klass ger,:

Datumexempel:
Screenshot20140722_4.png

146.951 INR = ca 16.800 SEK inkl. skatter​
 

Dr. Miles

Expert
Trevlig deal, speciellt med tanke på att jag numera bor i närheten av MAA och behöver en resa hem till Sverige över jul.
Om du behöver att åka tillbaka till Chennai, finns det den här dealen.
http://www.businessclass.se/forum/d...-europa-t-r-thai-24-500-sek-inkl-skatter.html

Det går att boka på THAIs webbsida.
Välj "ROYAL SILK FLEXI PLUS Business and First class combination, flexible flight/date, valid 1 year"
 
Det går att boka på THAIs webbsida.
Välj "ROYAL SILK FLEXI PLUS Business and First class combination, flexible flight/date, valid 1 year"[/QUOTE]

Även riktigt schyst pris om man bara kör business hela vägen BOM-BKK-LHR ca 11tkr sek. Hurdan är intjäningen till EB med fare JOWIIE? Tror första bokstaven betyder 'J-klass'.

/G
 

henrik l

Medlem
Go for it, så kan du boka LX F SEN!

Skulle vara just därför:D Får räkna på det när jag inte kan kvala till BAEC-gold på 800TP längre. Motsägelsen i detta resonemang är väl dock att om jag skulle kunna nå Senator, så skulle 1500 TP inte heller vara något problem. Men vem har sagt att den här världen är logisk:D
 

OnlyAFool

Medlem
Skulle vara just därför:D Får räkna på det när jag inte kan kvala till BAEC-gold på 800TP längre. Motsägelsen i detta resonemang är väl dock att om jag skulle kunna nå Senator, så skulle 1500 TP inte heller vara något problem. Men vem har sagt att den här världen är logisk:D

Troligen någon som säger sig förstå hyrbilsföretagens försäkringsvillkor :p
 

henrik l

Medlem
Go for it, så kan du boka LX F SEN!

Hmmm, spelplanen är i alla fall hyfsat klar i så fall. Finns en årligt återkommande konferens på Hawaii under första halvan av januari:D Där skulle BOM-BKK-LAX med TG vara en gjuten del och sedan UA till Hawaii. TG från BOM verkar ha konstant bra priser. Till BOM skulle det väl bli ngt som ger 200% till M&M och simsalabim så har man 50-60 000 miles innan januaris utgång. Sedan kommer väl admin att få en underlig reseräkning där det konstateras att: Ja ca 10 000 kr kostar resan normal väg och det är det jag vill ha ersättning för, sedan må jag ha tagit en något annorlunda väg:D Vet sedan tidigare att akademien är flexibel då jag skickat reseräkningar med meddelandet: Detta var priset i ekonomi när jag bokade och det vill jag ha ersättning för, så lägger jag själv mellanskillnaden till C. Admin må tänka jäkla dåre, men det får jag väl bjuda på:D
 
Last edited:
Toppen