Senaste nytt

Positiva tråden om hyrbilar...

Man läser ofta här att hyrbils företagen försöker blåsa en.
Jag går SLAVISKT på bara ett företag och det har aldrig (bortsätt från engång) strulat med något.
Det jag har märkt är att när man når en viss status hos en biluthyrare så försvinner alla potentiela problem.

Jag använder mig alltid av SIXT. De gånger det inte finns SIXT att tillgå så har de ofta en partner och det funkar klockrent. Det har hänt att jag fått punka, stenskott, backat in i en stolpe. Men allt har skötts väldigt smidigt och efter en självrisk så var det klart. Och jag signar alltid självrisk reduceringen.

Under 2års tid hade jag ingen egen bil så hyrde alltid när jag var hemma. Gick väldigt fort tills de börja ge mig lite roligare bilare och riktigt sköna upgrades. Något som också smittat av sig till alla kontor runt om i världen. Att få en Lexus LFA när jag bokade en E klass var en rolig överaskning i Dubai förra året. (Dock var det väldigt speciella omständigheter)
 

fly4fun

Medlem
Jag har anlitat Sixt en gång och blev blåst. Aldrig mer Sixt igen. Finns så många andra bolag man kan anlita istället.
 

rvarttinen

Medlem
Sixt har jag använt i Tyskland - fungerat jättebra.

Hertz Sverige, ett speciellt kontor, har gjort en del bra sker för mig; förutom uppgraderingar till större bilar, så har jag vid ett tillfälle dels fått hämta bilen en dag tidigare än planerat (passade bättre för oss när allt kom omkring) utan extra kostnad (samma hyra som ursprungligen bokat) och dels dessutom bjöd på parkeringskostnaden för ett dygn ... :)
 

Valley

Medlem
Enormt positiv erfarenhet av lokala macken. Tills stora stygga Statoil fick för sig att lägga ner.
Aldrig problem med någonting. Enhetspris oavsett mil inkl. alla möjliga och omöjliga tillägg.
Enda diskussion jag hade var när jag försökte få en av expediterna att förstå att jag inte ljög om mitt avtal på 400,- /dygn och jag hade kört bilen nästan 140 mil
 

FrontX

Medlem
Jag använder inte SIXT mer, då de klantade sig rejält sist jag ville hyra av dem.
Gjorde en förfrågan på en viss bil för en veckohyra (inte den billigare varianten), som också bekräftades via standardmässigt mail. Men dagen efter ringer stationschefen upp och säger att den trots det inte finns tillgänglig. Detta var då dagen innan planerad upphämtning. Han beklagade, typ. Det var inget "åh jag är verkligen ledsen, självklart ska vi se till att ordna något annat" det var mer.."tyvärr." Att behålla mig som kund verkade heller inte intressant trots att summan som bilen skulle kostat inte tillhörde "standardtarfifferna", eftersom han inte direkt kom med några alternativ och det var jag som fick fråga honom om det fanns några andra bilar. Tycker det var riktigt j*kla dåligt av ett bolag som SIXT. Trodde de var mer måna om sina kunder?! :mad:

och när jag kontaktade kundtjänst så tackade de så mkt för mina åsikter och lovade att någon skulle återkomma i ärendet. Men nu, 1 månad senare har fortfarande ingen brytt sig om att ringa upp trots att jag mailade och undrade varför ingen återkopplat. Riktigt dåligt.
 
Last edited:

hallgren

Medlem
Nyss hemkommen från semester i Kalifornien är jag supernöjd efter min första hyra från Budget. De var inte bara klart billigast av alla jag kollade (ca 3700 för en "standard SUV" i 15 dagar), vi blev även uppgraderade (oklart vad klassen heter) till en BMW X3 med mindre än 1000 mil på mätaren när vi startade.
 

Valley

Medlem
Kan också lägga klart positiva omdömen när det gäller Sixt.
Fått chansen att testa lite olika modeller i nästan 1 månad medan jag väntade på liten reservdel till bilens AC.
Om det berodde på BMW Assistans eller lokala BMW handlaren som hyser in Sixt, skall jag låta vara osagt.

Men inga problem med någonting. När jag påtalade att jag till en tjänsteresa definitivt behövde en kombi såg man till att jag hade en kombi till den resan.
 
Toppen