Senaste nytt

Kampanjer och reor inom Star Alliance

Voyageur

Medlem
Sitter och planerar en höstvecka i Bangkok runt månadsskiftet okt/nov, mest för att skämma bort mig själv!
Har tittat runt på priser i C från ARN till BKK inom Star Alliance och TK ser ut att vara mest aggresiva i sin prisgivning, mellan 12-15k ToR. Kommer dock flyga TK i C till BKK under vintern och skulle därför hellre prova annan C produkt inom Star Alliance för ombytet :D Kom då ihåg att Oneworld (Finnair och Qatar) nyss körde kampanjer mot b.la. BKK och kom att undra på om Star Alliance skulle följa i deras fotspår med nån kampanj snart?

Hur ser kampanjer och reor ut månne inom Star Alliance österut under sommar/höst? Bör man vänta eller slå till på dagens utbud?
 
K

KavlingeDude

Guest
Okt/nov är det potatislov och då är det alltid fullt på Thai och priser därefter. I Nov så börjar "Högsäsongen" så smått.
 

Voyageur

Medlem
Låter kanon. Hittar dock inget till dessa priser, varken genom Swiss hemsida eller Matrix. Landar på runt 18 som bäst. Vad gör jag fel? Tack stort för hjälpen förresten:)
 

Voyageur

Medlem
Inte för att det är nåt fel på air asia men jag vill enbart flyga i C på Star Alliance, poängen och komforten som talar :)
 
Inte för att det är nåt fel på air asia men jag vill enbart flyga i C på Star Alliance, poängen och komforten som talar :)
Kanske finns det något Star Alliance-bolag med business class som också trafikerar Kina-Bangkok som du kan åka med istället? Annars om du reser till södra Kina så är det inte många timmar till Bangkok. Detta är ett sätt att komma runt det faktum att det är högsäsong i Thailand under den perioden du vill resa och det kan mycket väl spara dig tusenlappar att flyga via Kina på separata biljetter.
 

Dr. Miles

Expert
Låter kanon. Hittar dock inget till dessa priser, varken genom Swiss hemsida eller Matrix. Landar på runt 18 som bäst. Vad gör jag fel? Tack stort för hjälpen förresten:)

Austrian deal
Screenshot20140715_1.png

SWISS deal
Screenshot20140715_2.png

Med SWISS deal kan man också flyga via Beijing och tjäna extra miles/poäng. Det blir dyrare skatter & bränsletillägg dock.

Både SWISS och Austrian (det verkar som numera) kör Married segments därför tyvärr kan man inte lita på tillgängligheten som visas på ITA Matrix.
http://www.businessclass.se/forum/flygbiljetter/17548-flygbolagen-har-married-segment.html
 

Dr. Miles

Expert
Inte för att det är nåt fel på air asia men jag vill enbart flyga i C på Star Alliance, poängen och komforten som talar :)

Om poängintjäning är viktigare än upplevelsen, kan du kombinera SAS Plus till Aten (ca 2.300 SEK inkl. skatter för T/R) och Egyptair Business class Aten-Bangkok t/r (ca 12.600 SEK inkl. skatter i Z klass)

Stockholm-Aten: 4.000 x 2 (t/r) = 8.000 EB poäng utan status
Aten-Kairo-Bangkok: (700 + 4.600) x 200% x 2 (t/r) = 21.200 EB poäng

Du kommer att tjäna mellan 29.200 - 31.200 EB poäng för ca 15.000 SEK.
 

Voyageur

Medlem
Om poängintjäning är viktigare än upplevelsen, kan du kombinera SAS Plus till Aten (ca 2.300 SEK inkl. skatter för T/R) och Egyptair Business class Aten-Bangkok t/r (ca 12.600 SEK inkl. skatter i Z klass)

Stockholm-Aten: 4.000 x 2 (t/r) = 8.000 EB poäng utan status
Aten-Kairo-Bangkok: (700 + 4.600) x 200% x 2 (t/r) = 21.200 EB poäng

Du kommer att tjäna mellan 29.200 - 31.200 EB poäng för ca 15.000 SEK.

=) Tack Dr. Miles. Japp det är just Bangkok jag behöver åka till Lika bra då att maximera poängintjäningen för EB saldot tillsammans med upplevelsen. Annars hade Finnair haft otroligt bra erbjudanden runt 13.000 ToR.
 
Last edited:
Toppen