Senaste nytt

SAS mobile-app

eramag

Medlem
Sedan ett tag tillbaks (typ 1 år) har SAS pratat om att släppa en app till Android/iPhone. Här kommer en lägesuppdatering som idag delgavs på Facebook.

Dear friends. While you're all waiting for the SAS app for mobile phones, our friends at Star Alliance have launched a free iPhone app filled with great features.
Read more and download it here: http://www.staralliance.com/en​/services/apps/iphone/
This is the first release, new features and other platforms will be added later.

As for our own app - it was just about finished a while ago, but then we took a long hard (and critical) look at it, compared it with what other companies offer, and to be honest - found that it just wasn't good enough for release. So, we've gone back and started over... //CK
 

MarcusC

Medlem
Alltid något...men förbryllad att SAS inte får till detta, med tanke på man säger sig vilja vara i fram kant gällande tekniska lösningar. Får kolla in star alliance så länge...
 
Star Alliance kändes som den hade bra potential med skärmdumpar och utseende, men är tyvärr ganska seg och småtråkig. Den gör jobbet i alla fall. Ett plus för enkel loungeöversikt. =)
 

Gnopps

Medlem
Vore bra om man kunde bli ombokad automatiskt vid schemaändringar via den, få upp alternativ på X ombokningsmöjligheter och sedan välja vilken som passar bäst. En del andra flygbolags appar klarar tydligen av detta.
 

seat56f

Medlem
Noterar att min guldstatus, som borde gå ut i höst efter missad återkvalificering, ändå står med utgångsdatum 2015 i appen. Märkligt nog är det dessutom med bara två månaders grace period istället för tre (Expiry 08/15). Troligen någon kodare som i appen bara räknar på nuvarande status och utgår från att den är intjänad tidigast föregående år, och dessutom har fel info om antal månaders överlapp.

(Kvalificeringsår t o m 30/6, guld 2012/2013 men missat 2013/2014, förväntar mig silver från 1 okt 2014.)
 

chazzie

Medlem
Jag provkörde appen på min mini-point run till HEL i somras, jag tycker den fungerar bra i Android, jag har för mig jag ställde in den på engelska manuellt. Otroligt smidig app.
 

Sander

Medlem
Appen fungerar tyvärr väldigt dåligt för mig - hänger sig ofta till sådan grad att jag måste radera den och återinstallera - då den kraschar vid uppstart. Kan iofs ha att göra med iOS8 Betan jag kör, men ändå. Hoppas de ser till att appen fungerar bra nu när iOS8 ändå borde släppas i skarp version hyfsat snart!

Någon annan som har större problem med appen i iOS, i dess nuvarande version?
 
Toppen