Senaste nytt

Swiss First + Economy eller Business R/T?

Kan inte bestämma mig för om jag ska åka ena vägen i First och hemvägen i ekonomi eller om det är mer värt att åka Business båda vägarna.

Pris för ena vägen i F + Ekonomi ena är 16.000
Pris för T/R i Business är 12.500
T/R i ekonomi är 3.500

Kan någon knuffa mig i rätt riktning? Hjärnan säger ju att C båda vägar är klart mer värt det sett till poängintjäning och det men samtidigt, trevligt med LX F?

Spontant känns det dyrt att betala 12.500 extra för att åka i F i så få timmar men det är inte heller varje dag det ges möjlighet att flyga LX F. Syftar på att det är omöjligt med Lifemiles bland annat.
 

Dr. Miles

Expert
  1. Är det dagflyg eller nattflyg?
  2. Avgår flighten på morgonen (det innebär att det blir frukost ombord, vilket är mindre intressant när man flyger i First class)?
  3. Hur lång är resetiden?
 
Grejen är ju att hemresan kommer vara efter jag har åkt till USA två gånger i EY Eco på ganska kort tid så tror nog man kanske skulle uppskatta det lite mer, just då. Lite så jag resonerar men får känslan att det är mer valuta att flyga LX F från Zurich och inte från Dubai.
 
Last edited:

Dr. Miles

Expert
- Dit är det dagflyg, avgång ca 13.00. Hem är det nattflyg med avgångstid ca 01.30
- Restiden är ca 6.30
Om det var jag skulle välja Zürich -> Dubai i First class och Dubai -> Zürich i Economy.
Dessutom om du kan klämma in Frankfurt -> Zürich på samma dag som Zürich -> Dubai i First, kan du besöka Lufthansa First Class Terminal i Frankfurt, om jag har uppfattat reglerna rätt.
 
Om det var jag skulle välja Zürich -> Dubai i First class och Dubai -> Zürich i Economy.
Dessutom om du kan klämma in Frankfurt -> Zürich på samma dag som Zürich -> Dubai i First, kan du besöka Lufthansa First Class Terminal i Frankfurt, om jag har uppfattat reglerna rätt.

Det är väl omöjligt i och med att avgången är så pass tidig från ZRH? Blir gärna motbevisad dock.
Kanske inte omöjligt om man hittar tillgång med den tidiga LH flighten men har ingen framgång via Swiss.com utan då får jag helt enkelt ringa och fråga. Finns väl inga OTA:s som kan boka blandade kabinklasser?
 
Last edited:
Toppen